آهنگساز بازی Final Fantasy 16 اعلام کرده است که شمار بالای شخصیتها و آهنگهای مخصوص هر یک باعث شده است انتخاب تنها یک آهنگ اصلی برای آلبوم بازی غیر ممکن باشد.
ماسایوشی سوکن (Masayoshi Soken) در مصاحبهی اخیر خود با رسانهی Game Informer به ساخت موسیقی بازی میپردازد و از دشواریهای انتخاب آهنگ اصلی میگوید. بازیهای نسخههای پیشین مجموعهی Final Fantasy، از نسخهی ۱۴ با آهنگ Shadowbringers که ساختهی خود سوکن بود گرفته تا نسخهی ۱۳ با آهنگ Promise، آهنگهای اصلی بهیادماندنیای داشتند. با این حال، او میگوید که برگزیدن تنها یک قطعه به عنوان آهنگ اصلی آلبوم موسقی بازی پیش رو دشوار است.
همچنین، گفتنی است که اسکوئر انیکس (Square Enix) یک قطعه را برای بازاریابی Final Fantasy 16 منتشر کرده است که Moongazing (به ژاپنی Tsuki Wo Miteita) نام دارد. سراینده و خوانندهی آن نیز کنشی یونزو (Kenshi Yonezu) است، اما مشخص نیست که این قطعه در بازی اصلی وجود خواهد داشت یا خیر.
منبع: https://gamefa.com/944937/%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2-final-fantasy-16-%D8%A2%D9%84%D8%A8%D9%88%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%A7/