آیا Assassin’s Creed Hexe ترسناکترین بازی این مجموعه خواهد بود؟
پس از آخرین رویداد یوبیسافت (Ubisoft)، اکنون میدانیم که وقایع Assassin’s Creed Hexe، در قرن شانزدهم میلادی و در عصر قتلعام جادوگران میگذرد. کلمهی Hexe در زبان انگلیسی کهن، به معنای جادوگر بوده و به نظر میرسد که در ساختهی جدید یوبیسافت، شما یا در نقش جادوگر به تجربه بازی خواهید پرداخت و یا اینکه مسئولیت شکار و از بین بردن آنها را خواهید داشت. یکی از مواردی که باعث شده تا طرفداران بیصبرانه منتظر انتشار این بازی باشند، این موضوع است که طبق اخبار ارائه شده، Assassin’s Creed Hexe تاریکترین بازی این فرنچایز تاکنون خواهد بود.
لازم به ذکر است که Assassin’s Creed Hexe با نام Assassin’s Creed Neo نیز شناخته میشود و جزئی از پلتفرم Assassin’s Creed Infinity خواهد بود. به گفته مارک الکسیس کوته (Marc Alexis Cote)، که به عنوان یکی از مدیران اجرایی در ساخت این اثر نقش دارد، این بازی برخلاف پروژهی Red، در سبک اکشن نقشآفرینی قرار ندارد.
از آنجایی که جادوگری، جنبهی جداییناپدیر زندگی مردم در این عصر از تاریخ اروپا محسوب میشود، ممکن است در طول بازی با جادوگرهایی مخوف و بدطینت نیز مواجه شوید که به واقع قصد فریفتن و سوء استفاده از مردم را دارند. شاید این افراد در پس پردهی سناریوی شکار جادوگران قرار داشته باشند تا از این طریق، توجهات را از خود منحرف کرده و ذهن مردم را به سوی دیگری معطوف نمایند؛ در چنین شرایطی، شما مانند مرحلهی Daughters of Lerion در Assassin’s Creed Valhalla، وظیفه خواهید داشت تا این جادوگران خبیث و بدذات را از بین ببرید. مسیرهای بسیاری وجود دارند که یوبیسافت برای پیشبرد داستان Assassin’s Creed Hexe، میتواند آنها را انتخاب کند؛ امیدواریم مسیری که این شرکت انتخاب میکند، منجر به ساخت تاریکترین و در عین حال ترسناکترین بازی این مجموعه شود.
به شخصه، برترین لحظات Assassin’s Creed Valhalla را مراحل ترسناک این بازی از قبیل The Druids، مرحله فرعی Grendel و Daughters of Lerion میدانم. مراحلی که به واقع باعث میشدند تا اضطراب و ترس سرتاسر وجود بازیکن را فرا بگیرد. حال ساخت یک بازی تاریک و ترسناک در دنیای Assassin’s Creed، با گیمپلی متفاوت و موسیقیهای مختص این ژانر، یک خبر فوقالعاده برای طرفداران این قبیل عناوین محسوب میشود. چگونه میتوانید یک بازی Assassin’s Creed را که شبیه به نسخهی ترسناک Witcher است، دوست نداشته باشید؟ انتخاب یکی از تاریکترین دورههای اروپا برای روایت داستان نسخهی بعدی از فرنچایز Assassin’s Creed، میتواند منجر به خلق یکی از بهترین آثار این مجموعه شود. تا کنون اطلاعات زیادی راجع به Assassin’s Creed Hexe به صورت رسمی از سوی یوبیسافت منتشر نشده است؛ با اینحال، بر اساس شایعات و همچنین زمان وقوع داستان این بازی، میتوان حدس و گمانهایی راجع به آن داشت.
اگرچه فرنچایز Assassin’s Creed، گاه و بیگاه صحنههای مضطربکننده را به خود دیده است؛ با اینحال، احتمالا Assassin’s Creed Valhalla در این زمینه سرآمد باشد؛ به خاطر دارم که برای بار اول، به صورت کاملا تصادفی با مرحلهی Daughters of Lerion مواجه شدم. داستان این مرحله به فرد جادوگری مربوط میشود که پس از مرگ، سه دخترش توسط مردم مجازات شده و از بین میروند تا مبادا آنها نیز راه و روش پدر خود را پیش بگیرند. وقتی که به محل قتل این سه دختر نزدیک میشوید، پدر خانواده را در حالی که به تیرچهای بسته شده، مشاهده خواهید کرد. در ادامه، یک کاتسین ترسناک پخش میشود که فراموشکردنش برای بازیکنان به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.
دیده میشود که صاعقههایی به اطراف ایور (Eivor) اصابت کرده و فردی ترسناک از اعماق سایهها ظاهر میشود. او از ایور سوال میکند که آیا برای ادای احترام به شاه لریون (Lerion) به آنجا آمده است؟ به خاطر دارم که وقتی برای اولین بار با این شخص که کوردلیا (Cordelia) نام دارد مواجه شدم، پیش از اینکه فرصت کنم تا نگاهی دقیق به شکل و شمایل او داشته باشم، او جیغی ترسناک سر داد و بلافاصله من را مورد حمله قرار داده و از بین برد. نوع و زمانبندی حمله او، علاوه بر اینکه غافلگیرکننده بود، باعث وحشت نیز میشد؛ با این وجود، این تنها دفعهای نبود که در هنگام تجربه Valhalla، وحشتزده میشدم. در نزدیکیهای یکی از دریاچههای بازی، با زنی مواجه میشوید که قصد دارد شما را برای رفتن به خانهاش اغوا کند؛ خانهای که با اجزای بدن و اجساد قربانیهای او مزین شده است. به خاطر دارم که این صحنه به قدری ترسناک بود که باعث شد لامپ اتاقم را در ادامه روشن کرده و اینگونه به تجربه بازی در ادامه بپردازم.
با توجه به اینکه وقایع Assassin’s Creed Hexe در عصر شکار جادوگران جریان دارد، این بازی میتواند به ترسناکترین نسخه فرنچایز Assassin’s Creed تبدیل شود.
داستانهای ترسناک
فکر کردن به اینکه چنین فجایعی در اروپا رخ دادهاند، لرزه بر انداممان میاندازند؛ حال تصور کنید که این وقایع، در نسخه اخیر Assassin’s Creed روایت شوند؛ قطعا نتیجهی کار، اثری خواهد بود که از حالا برای انتظارش لحظهشماری کنیم. اینکه در نقش قاتلی که در سحر و جادو خبره است به تجربهی Assassin’s Creed Hexe بپردازید، موضوعیست که در دیگر نسخههای این فرنچایز محبوب تجربه نکردهایم. با توجه به اینکه در این دورهی تاریخی جادوگرها تحت تعقیب بودند، ممکن است موجب شود تا روی جنبهی مخفیکاری این بازی نسبت به نسخههای دیگر Assassin’s Creed، توجه بیشتری صورت بگیرد. از سوی دیگر، چنانچه در سرتاسر اروپا به دنبال رهبران مذهبیای که دستور قتل جادوگران را صادر میکنند بگردید و آنها را از بین ببرید، میتواند تجربه هیجانانگیزی را برای بازیکنان رقم بزند؛ به خصوص اگر که این رهبران مذهبی، تمپلارها (Templars) باشند.
شکار جادوگر
تریلر کوتاهی که از Assassin’s Creed Hexe منتشر شد، اطلاعات خاصی را در اختیار بازیکنان قرار نمیدهد. در این تریلر دیده میشود که دوربین از لابهلای شاخههای درختان در جنگلی مهآلود، به سمت پایین حرکت میکند و صدای سگی در دوردست را میتوان شنید. در پایان، لوگوی Assassin’s Creed به طوری که یادآور فیلم Blair Witch Project است، روی صفحه ظاهر میشود. لازم به ذکر است که حروف و سمبولهایی که در هنگام نمایش عنوان بازی روی صفحه نقش میبندند، شباهت زیادی به حروفی دارند که در گذشته مورد استفادهی جادوگران قرار میگرفتند. اگر اطلاعات منتشر شده توسط جیسون شرایر (Jason Schreier) از نشریهی بلومبرگ (Bloomberg) درست باشد، وقایع Hexe، در جریان سالهای آخر حکومت مذهبی رومیها و زمانی که دادگاههایی بر علیه جادوگران برپا میشد، رخ خواهد داد. پس از آن که جادوگری در سال ۱۵۳۲ میلادی به عنوان یک جرم تثبیت شد، محاکمههای بسیاری در کشورهایی از قبیل اتریش، آلمان و سوئیس دایر شدند. با اینکه به صورت تعمدی شواهد بسیاری از وقایع هولناک روی داده در این بازهی زمانی از بین برده شدند؛ همچنان مستندات بسیاری وجود دارند که نمایانگر قتل و اعدام هزاران نفر به جرم جادوگری، در این برههی تاریخی هستند.
بازی Assassin’s Creed Valhalla، به صورت هوشمندانهای با سکانسهای ترسناک عجین شده است و این موضوع را حتی در بسته الحاقی آن یعنی Wrath of the Druids نیز میتوان مشاهده کرد؛ اما تجربهی یک بازی Assassin’s Creed که هیچ هدفی غیر از ترساندن شما ندارد، میتواند تجربهای منحصر به فرد برای بازیکنان خلق کند.