به گفته تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان بازی Starfield، وقتی ابزارهای مادسازی دردسترس قرار بگیرند، بازیکنان با آنها تقریبا قادر به انجام هرکاری خواهند بود.
با انتشار Starfield، سازندگان ماد از همین الان شروع کردهاند تا با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند این بازی نفشآفرینیِ علمی تخیلیِ بزرگ را از جنبههای مختلفی تغییر داده یا بهتر کنند و البته از آن جایی که این بازی یک RPG مخصوص شرکت بتسدا (Bethesda) است، هواداران برای دانستن اینکه چه ابزارهایی برای مادسازی در اختیارشان قرار خواهد گرفت، از همین الان هیجانزده هستند.
ولی این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ خوهد داد؟ در یک مصاحبه جدید در سایت Famitsu، تاد هاوارد به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده است که ابزارهای کامل ساخت ماد در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد و با استفاده از آنها بازیکنان تقریبا قادر به انجام هرکاری خواهند بود.
هاوارد میگوید:
زمانی که بازی از پشتیبانی کامل ماد برخوردار شود، شما قادر به انجام دادن تقریبا هرکاری خواهید بود؛ درست مثل عنوانهای قبلی ما.
مادها سالِ بعد در دسترس قرار میگیرند ولی ما اینکار را بهطور گستردهای انجام خواهیم داد چرا که ما هم آن را (ساخت ماد را) دوست داریم.
تاد هاوارد
ساخت ماد، همیشه یک عامل حیاطی در عناوین قبلی بتسدا بوده است و اینطور که بهنظر میآید، Starfield هم از این قاعده مستثنی نیست. هاوارد قبلا اعلام کرده بود که این بازیِ نقشآفرینی علمی تخیلی، بهشت سازندگان ماد خواهد بود و حتی پیت هاینز (Pete Hines) هم مدتی پیش اشاره کرده بود که ابزارهای مادسازی به بازیکنان اجازه خواهند داد که سیارههای خودشان را بسازند.
Starfield، هفتهی پیش به صورت بینالمللی منتشر شد و یک شروع باورنکردنی تجربه کرد. این بازی در همین لحظه از مرز ۶ میلیون بازیکن عبور کرده و به بزرگترین عنوان روز عرضه تاریخ بتسدا تبدیل شده است. ضمناً طبق گزارشها، این بازی در روز عرضه به اوجِ بیش از ۱ میلیون بازیکن همزمان در همه پلتفرمها رسید.
Starfield هماکنون روی پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
منبع: GamingBolt
منبع: https://gamefa.com/975803/starfield-will-get-full-modding-tools-in-2024/