الکترونیک آرتز در نسخه PC بازی FIFA 23 از یک فناوری ضدتقلب جدید استفاده می‌کند

فناوری ضد تقلب EA AntiCheat در همه بازی‌های الکترونیک آرتز استفاده نخواهد شد. با این حال، شرکت مذکور می‌گوید که این فناوری برای عناوین رقابتی با تمرکز روی آنلاین مانند بازی FIFA 23 ضروری است. بازی FIFA 23 از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و و این فناوری ضد تقلب جدیدباید از برخورد بازیکنان کنسول با متقلبان نسخه‌ی PCجلوگیری کند. الکترونیک آرتز ممکن است برای مقابله با متقلبان نسخه PC، رویکردهای متفاوتی را در بازی‌های بدون سیستم رقابتی اتخاذ نماید. این که اگر روزی سیستم ضدتقلب جدید EA به بازی‌هایی مانند Apex Legends اضافه شود، جای تعجبی ندارد اما بعید به نظر می‌رسد که شاهد اضافه شدن این فناوری به عنوانی مانند It Takes Two باشیم.

مدیر ارشد امنیت بازی در الکترونیک آرتز در ادامه اظهار داشت که فناوری EAAC تنها فایل‌هایی را که به دلایل ضد تقلب نیاز دارد بررسی می‌کند. EAAC اطلاعاتی را که جمع آوری می‌کند، بررسی و داده‌های اصلی را حذف می‌نماید. ظاهراً این ابزار برنامه‌هایی که با بازی‌های الکترونیک آرتز تعامل ندارند یا هر مورد دیگری که به اهداف آن بی‌ربط است، بررسی نمی‌کند.

الکترونیک آرتز اولین ناشری نیست که رویکرد ضد تقلب در Kernel-level را اتخاذ کرده است. شرکت‌های رایت گیمز (Riot Games) و اکتیویژن (Activision) از ابزارهای مشابهی در بازی‌های Valorant، Call of Duty: Vanguard و Call of Duty: Warzone استفاده می‌کنند.

درایور Kernel-level به بازی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های دیگری را که احتمال دارد همزمان با بازی در حال اجرا باشند، کنترل کند و به تیم ضد تقلب اجازه می‌دهد تا متوجه شود که آیا بازیکنی از یک فرآیند غیرمجاز برای دستکاری بازی استفاده می‌کند یا خیر.

در واقع الکترونیک آرتز ابزاری در سطح هسته (Kernel-level) ایجاد کرده است تا به نبرد مداوم خود در برابر متقلبان کمک کند. به گفته کمپانی مذکور، این حرکت برای «تضمین بازی جوانمردانه» به منظور مقابله با طراحان تقلب در PC که به طور فزاینده‌ای در حال ساختن خروجی‌هایی در سطح هسته هستند و ابزارهای ضد تقلب در سطح سیستم عامل قادر به شناسایی آن نیستند، ضروری بوده است.

الیز مورفی (Elise Murphy)، مدیر ارشد بخش امنیت بازی الکترونیک آرتز، با انتشار پستی در سایت رسمی شرکت مذکور در خصوص طراحی سیستم ضد تقلب EA AntiCheat (EAAC) اظهار داشت:

تبلیغات
بازی FIFA 23 در تاریخ 8 مهر (27 سپتامبر) در دسترس دارندگان پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت..


منبع: https://gamefa.com/868047/ea-will-debut-new-anti-cheat-tech-with-fifa-23-on-pc/

الکترونیک آرتز سیستم EA AntiCheat را طراحی کرد زیرا راه‌حل‌های سیستم‌های ضدتقلب در عناوین ترد پارتی اغلب برای تیم‌هایمان غیر شفاف هستند و ما را از اجرای کنترل‌های حریم خصوصی یا سفارشی‌سازی‌های اضافی که دقت و جزئیات بیشتری را برای حالت‌های بازی خاص EA ارائه می‌کنند، باز می‌دارند.

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) اعلام کرده است که قصد دارد در نسخه PC بازی FIFA 23 از یک فناوری ضدتقلب جدید رونمایی کند.

این ابزار تنها زمانی فعال خواهد بود که یک بازی با EA AntiCheat در رایانه شما در حال اجرا باشد. وقتی همه بازی‌های EA را که به آن نیاز دارند حذف کنید، خود برنامه ضدتقلب نیز حذف می‌شود می‌شود (شما می‌توانید EAAC را به صورت دستی حذف نصب کنید، اما بازی‌هایی مانند FIFA 23 قابل اجرا نیستند). الیز مورفی می‌گوید این فناوری تاثیر ناچیزی روی گیم پلی شما خواهد داشت و احتمالاً شاهد افت عملکرد فنی بازی نخواهیم بود.