بازی Cyberpunk 2077 آخرین اثر ساخته شده با موتور بازیسازی REDengine خواهد بود که سیدی پراجکت (CD Projekt) از سال ۲۰۱۱ و از زمان بازی The Witcher 2 با آن کار میکند.
او اضافه کرد:
به همین ترتیب، چیزهایی وجود دارد که موتور REDengine بهتر از Unreal انجام میدهد که ما با Epic همکاری میکنیم تا اساساً آن ویژگیها را به موتور آنها نیز بیاوریم. بنابراین این موضوع دوطرفه است … این در مورد صرفه جویی در مقیاس است. شما به وضوح میتوانید همه این کارهای شگفتانگیز را در هر دو انجام دهید. تفاوتهای ظریف زیادی در پشت آن وجود دارد، اما بیشتر به راههایی که برای انجام کارها انتخاب میکنید برمیگردد.
آماتانجلو گفت:
از ابتدا شروع نمیکنیم. بسیاری از مواقع، زمانی که شما این چیزها را میسازید، مانند Ray Reconstruction، روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید آنها را به موتورهای جدید اعمال کنید. وقتی به چیزهایی که Unreal Engine خوب انجام میدهد و چیزهایی که موتور REDengine خوب انجام میدهد نگاه میکنید، شباهتها و تفاوتهایی وجود دارد، اما مهندسان میگویند با تمام چیزهایی که شما در آینده میخواهید انجام دهید، اختلاف کمتری بین این دو موتور بازیسازی وجود خواهد داشت؛ پس بیایید به طور استراتژیک به Unreal Engine 5 منتقل شویم.
تیم Cyberpunk آماده است تا توسعه دنباله را آغاز کند، اما احتمالاً این اثر، اولین بازیای نخواهد بود که از سیدی پراجکت روی Unreal Engine 5 میبینیم. به احتمال زیاد بازی The Witcher 4 (یا هر نامی که در نهایت به خود میگیرد) هم با استفاده از همین موتور توسعه خواهد یافت.
منبع: https://gamefa.com/981926/cyberpunk-2077-director-says-studios-switch-from-redengine-to-unreal-engine-5-isnt-starting-from-scratch/
در مصاحبه اخیر با گیب آماتانجلو (Gabe Amatangelo)، کارگردان Cyberpunk 2077، در مورد این انتقال به Unreal Engine 5 سؤال پرسیده شد، به ویژه با توجه به فناوری پیشرفتهای که این استودیو همچنان به Cyberpunk 2077 اضافه میکند (برای مثال، این اولین بازی است که از Ray Reconstruction انویدیا استفاده میکند). آیا تمام این کارها با انتقال به موتور جدید از بین میرود؟
از آماتانجلو پرسیده شد که آیا میتواند به چالشهای خاصی اشاره کند که تیم توسعه با موتور REDengine با آن مواجه شدهاند که با Unreal Engine آسانتر خواهد بود. او نمیخواست هیچ رازی را از دنباله Cyberpunk فاش کند، اما گفت که در سطح بالا، آمدن به Unreal Engine با چیزهایی که از توسعه نسخه اول این بازی آموختهاند، سبب میشود لازم نباشد کارهای توسعه را از اول انجام دهند.
سال گذشته، سیدی پراجکت اعلام کرد که بازی بعدی ویچر و سایر عناوین این استودیو، از جمله دنباله Cyberpunk با نام رمز Orion، با موتور بازیسازی Unreal Engine 5 توسعه خواهند یافت.