
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
اگرچه مبارزات Alone in the Dark نفس گیر هستند اما تمرکز بازی روی پازل ها و اکتشافات است

چند سالی است که خون تازه ای به ژانر وحشت و بقا تزریق شده است و THQ Nordic نیز فرصت به وجود آمده را غنیمت شمرده تا یکی از فرنچایزهای قدیمی و محبوب خود را مجدداً به عرصه بازگرداند. طبق وعده های داده شده توسط سازندگان، ریبوت جدید Alone in the Dark قرار است تجربه ای ناب از وحشت و بقا را برای هواداران به ارمغان بیاورد اما این جملات، دقیقاً به چه معنا هستند و توسعه دهندگان چگونه به چنین هدفی دست خواهد یافت؟
آندرس اشمیدکر (Andreas Schmiedecker)، دستیار تهیه کننده در THQ Nordic، طی مصاحبه ای به وب سایت GamingBolt گفته است که Alone in the Dark تلاش می کند «بین ستون های اصلی ژانر وحشت و بقا تعادل برقرار کند» که این ستون ها شامل داستان، پازل ها، مبارزات و اکتشافات می شوند. در میان این موارد اما گرایش بیشتری روی اکتشافات و پازل ها وجود دارد و اینطور که اشمیدکر می گوید، اگرچه تمرکز اصلی بازی روی مبارزات نیست اما این بخش «همچنان سخت و نفس گیر خواهد بود».
مخصوصاً وقتی صحبت از معماها و گشت و گذار در فضای بازی می شود، اشمیدکر توضیح می دهد که ماموریت ها از بازیکن می خواهند که «عمارت Decreto را بگردند، با ساکنانش ملاقات کنند، کلیدها و سرنخ ها را بیابند و به مناطقی دست پیدا کنند که قبلاً در دسترس نبودند». در همین حال اما کسانی که چندان تمایلی به این موارد ندارند، از راهنمایی های اضافی برخوردار خواهند بود که انجام این بخش ها را برای آن ها آسان تر می کند.
ما احساس می کنیم «خانه تسخیرشده» ستونی اصلی است که از Alone in the Dark چیزی خاص و جالب می سازد. به همین خاطر اکتشاف در عمارت Decreto، دیدار با ساکنانِ آن، پیدا کردن کلید ها و سرنخ ها و دسترسی به مکان هایی که قبلاً در دسترس نبودند، در شکل گیری این تجربه نقشی اساسی بازی خواهند کرد. برای اینکه مسیرتان را در عمارت پیدا کنید، انجام گشت و گذار و حل کردن معماها نیازمند مقداری صبر و نیز تمایل به تفکر غیرخطی دارد. بسیاری از بازی بازان از این کارها لذت می برند اما با این وجود ما نمی خواهیم چنین چیزی، بازیکنانی که از پیشرویِ کمی سریع تر لذت می برند را محدود کند. اینجا همان جایی است که از راهنمایی های اضافی برای حل معماها و گشت و گذار در بازی استفاده می کنیم و این راهنمایی ها روی مقدار اطلاعاتی که از نقشه به دست خواهید آورد، کمک هایی که برای معماها دریافت می کنید و میزانِ آسانیِ پیدا کردن موارد قابل تعامل، تاثیر خواهند گذاشت.
آندرس اشمیدکرسازندگان می گویند که Alone in the Dark تلاش می کند بین مبارزات، اکتشافات، معماها و داستان، تعادل برقرار کند و در عین حال تمرکز بیشتری روی پازل ها داشته باشد.
اشمیدکر توضیح می دهد:
Alone in the Dark در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ (۳ آبان ۱۴۰۲) برای پلتفرم های ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: https://gamefa.com/957848/alone-in-the-darks-combat-is-tough-and-intense-but-exploration-and-puzzles-are-the-main-focus/
صحبت های بالا بخشی از مصاحبه ای است که رسانه GamingBolt به صورت تکه تکه روی وب سایت خود منتشر می کند. در صورت تمایل می توانید سایر صحبت های اشمیدکر اعم از متعهد بودنِ THQ Nordic به فرنچایز Alone in the Dark و مدت زمان اتمام مراحل داستانی این بازی را از طریق کلیک روی لینک های آبی مطالعه کنید.