بازی جدید استودیوی مون با الهام از سری زلدا ساخته میشود
طبق توضیحات مالر، استودیوی مون این پروژه را با الهام از سری زلدای شرکت نینتندو میسازد و سازندگان از زمان طراحی اولین کانسپتهای آن، سری زلدا را در نظر داشتهاند. توماس مالر دربارهی این بازی جدید توضیح داد:
این مهم است که عناوین ما سبک هنری منحصر به فردی داشته باشند تا بازیکنان با تجربه یا حتی دیدن فقط یک تصویر کوچک از آن، بفهمند که این یکی از بازیهای استودیوی مون است. بازیهای زیادی وجود دارد که شباهت زیادی با یکدیگر دارند؛ به همین خاطر کارگردانی هنری، اهمیت بسیاری دارد.
در آن زمان برخی شایعهها نشان میدادند که چند توسعهدهندهی سابق سری Ori، از استودیوی مون به دلیل فضای کاری ناسالم و ظالمانه انتقاد کردهاند. علاوه براین، گزارشهای دیگری ادعا کردند که شرکت مایکروسافت پس از آگاه شدن از فرهنگ کاری نامناسب استودیوی مون، تصمیم گرفته است انتشار بازی بعدی آنها را نپذیرد.
Ori برای ما مثل ماریو بود و بازی جدید زلدای ما است. این همان دیدگاه من در سال 2019، زمانی که برای اولین بار مشغول طراحی اولیهی بازی جدید خود بودم، به شمار میآید. ما در آن زمان روی توسعهی Ori and the Will of the Wisps تمرکز کرده بودیم و این فرصت به ما اجازه داد تا بیشتر روی پختگی آیپی جدید خود کار کنیم و در نهایت بتوانیم آن را به عنوان یک پروژهی کامل ARPG توسعه دهیم.
کارگردان خلاقیت استودیوی مون در ادامه تأیید کرد که این بازی، سبک هنری مشابه با سری Ori خواهد داشت:
طبق توضیح کارگردان خلاق استودیوی مون، همانطور که در ساخت سری Ori از بازیهای Mario الهام گرفتهاند، آیپی جدید خود را با الهام از زلدای نینتندو توسعه میدهند.
توماس مالر در ادامهی توضیحات خود تایید کرد که این آیپی جدید بر خلاف نسخههای Ori که در انحصار پلتفرم ایکس باکس بودند، یک محصول مولتی پلتفرم خواهد بود. گزارشها در سال ۲۰۲۰ نشان دادند که استودیوی مون با شرکت ناشر پرایویت دیویژن (Private Division) برای انتشار بازی بعدی خود، به توافق رسیده است. در همان زمان گزارشهای دیگری ادعا کردند که این استودیو در زمان توسعهی آیپی جدید خود، با مشکلات زیادی مواجه شده است.
استودیوی مون (Moon) در گذشته توانست با عرضهی دو عنوان Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps، تحسین منتقدان را برانگیزد و در ادامه با توجه به استقبال خوب بازیکنان از این دو بازی، موفقیتهای بسیاری کسب کند. این توسعهدهنده در سال 2019 اعلام کرد که تمایل دارد پس از ساخت دو بازی Ori، یک فرنچایز کاملا جدید در سبک اکشن و نقشآفرینی را خلق کند. با این حال از زمان اعلام این خبر تاکنون، جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده بود تا اینکه اخیرا توماس مالر (Thomas Mahler)، کارگردان خلاق استودیوی مون، در توییتر جزئیات جدیدی را با هواداران به اشتراک گذاشت.