بازی Fable دچار مشکلات داخلی در روند توسعه شده است
در جریان رویداد The Game Awards شاهد معرفی بازیهای زیادی از سوی استودیوهای مختلف بودیم، با این حال غیبت ایکس باکس شدیدا به چشم آمد. در حالی که عناوینی مثل Starfield ،Forza Motorsport و Redfall قرار است در نیمهی اول سال 2023 منتشر شوند، خبری از نمایش آنها در این رویداد نبود. همچنین بازیهای Senua’s Saga: Hellblade 2 و Fable مدتی میشود که از اذهان عمومی دور بودهاند.
جز کوردن (Jez Corden)، خبرنگار Windows Central، به تازگی گفته که اتکای بیش از حد مایکروسافت روی پیمانکاران خارجی به روند توسعهی بازی Fable آسیب زده و باعث ترک استودیو توسط بسیاری از اعضای کلیدی شده است.
مشکلات Halo Infinite با موتور توسعهی بازی مسئلهی جدیدی نیستند، اما این اولین باری است که چنین چیزی را در رابطه با Fable میشنویم. خود کوردن در ماه ژوئن گفته بود که روند توسعهی این بازی به خوبی پیش میرود و گزارشات در رابطه با مشکلات در توسعهی این بازی اغراقشده هستند. با این حال به نظر میرسد که ابزار داخلی مایکروسافت و اتکای آنها روی پیمانکاران خارجی باعث خلق مشکل شده است.
با این حال به نظر میرسد که یک سری از سیاستهای داخلی در رابطه با موتورهایی که استودیوها میتوانند استفاده کنند هم مشکلساز شده است. ظاهرا این مسائل منجر به خلق مشکلاتی در روند توسعهی Halo Infinite و Fable شده است. مایکروسافت ترجیح میدهد تا از ابزار داخلی خود به جای مثلا Unreal Engine استفاده کند. پیمانکاران خارجی هم که چندان به کار با این ابزار عادت ندارند در میانهی راه به مشکل برخورد میکنند.
در نهایت زمان حقیقت را مشخص خواهد کرد. بازی Fable در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دست توسعه است.
جز کوردن از Windows Central در مقالهای جدید دربارهی این مورد صحبت کرد. او همچنین اطلاعات جالبی را در مورد روند توسعهی بازیهای انحصاری ایکس باکس برملا کرد. به گفتهی کوردن برخی به خاطر رابطهی مایکروسافت با پیمانکاران خارجی ناراحت هستند. این مهم باعث به وجود آمدن مشکلات داخلی شده و برخی از اعضای کلیدی استودیوها آنها را با نرخ نگرانکنندهای ترک میکنند.