منبع: Gaming Bolt
منبع: https://gamefa.com/949743/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-final-fantasy-16-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D8%B3%DA%A9/
عنوان Final Fantasy 16 در ابتدا برای انتشار در دو دیسک برنامهریزی شده بود، اما حدود شش ماه قبل از عرضه، توسعهدهندگان راهی پیدا کردند تا همه چیز را به سختی روی یک دیسک جای دهند.
از قبل میدانیم که برخی عناوین مانند Final Fantasy 7 Rebirth بر روی دو دیسک برای PS5 عرضه خواهند شد. اسکوئر انیکس (Square Enix) با حجم عظیم بازیها در هنگام نصب بیگانه نیست و به نظر میرسد که Final Fantasy 16 نیز همین مسیر را طی میکند.
هیروشی تاکای، مدیر این پروژه بیان داشته که تکمیل داستان اصلی به ۳۵ الی ۴۰ ساعت زمان نیاز خواهد داشت، اما با محتوای اختیاری، این زمان میتواند به حدود ۷۰ ساعت نیز برسد. بازی از قابلیت نیو گیم پلاس بهره برده و چالشهایی مانند Final Fantasy Mode وجود دارند که در آن انواع و ترتیب دشمنان تغییر میکند و منجر به تجربهای متفاوت و چالش برانگیز میشود.
بر کسی پوشیده نیست که بازیها روز به روز بزرگتر میشوند، به خصوص که سازندگان عناوین AAA، اکنون از محتوا و عملکرد بصری بیشتری در بازیهای خود استفاده میکنند.
Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر) برای کنسول PS5 عرضه خواهد شد، همچنین یک بهروزرسانی در روز اول نیز برای این بازی تایید شده است.
در جریان جشن پیش از عرضه، تهیه کننده بازی، یعنی نائوکی یوشیدا، تایید کرد که برنامه اولیه، عرضه بازی بر روی دو دیسک بوده است؛ با این حال، تیم راهی پیدا کرده که تقریبا شش ماه قبل از عرضه، تمام بازی را روی یک دیسک جای دهد، این کار به جلوگیری از افزایش هزینههای تولید نیز کمک کرده است.