راکستار گیمز (Rockstar Games) اطلاعات زیادی در مورد بازی بعدی خود، GTA 6، به اشتراک نگذاشته است. با این وجود، گزارشها و شایعههای زیادی وجود دارند. با گیمفا همراه باشید.
ماجرای افشای ناخوشایند سال گذشته، به دنبال هک حساب یکی از توسعهدهندگان شعبه تورنتوی راکستار (Rockstar Toronto) توسط گروه هکری Lapsus$، به طرز عجیبی مقدار زیادی از اطلاعات را درباره مورد انتظارترین بازی این دهه فاش کرد. پس از ماهها کار و تحقیق و با کمک منابع، توانستهایم اطلاعات نسبتاً جالبی را در مورد پیشرفتهای فنیای که احتمالاً در GTA 6 وجود خواهند داشت، به ویژه به لطف تکامل موتور گرافیکی RAGE، به دست بیاوریم.
تکامل موتور بازیسازی RAGE
از زمان ایجاد، موتور بازیسازی پیشرفته راکستار گیمز که با نام اختصاری RAGE شناخته میشود، به تکامل خود ادامه داده و به یکی از قدرتمندترین موتورها در صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شده است.
تاریخچه بهبود موتور از زمان Grand Theft Auto V:
RAGE 7 (GTA V): این نسخه چندین نوآوری مانند موتور برنامهنویسی بهبود یافته، اجرای DirectX 11 و بهبود مدیریت حافظه را به همراه داشت. با گذشت ۱۰ سال هنوز هم یکی از موثرترین نسخهها است.
RAGE 8 (RDR 2): این نسخه در هوش مصنوعی، مدیریت آب و هوا، جلوههای حجمی و اجرای APIهای DirectX 12 نوآوری دارد. تعامل با NPCها در این موتور از پیشرفتهترینهای صنعت امروز به شمار میرود.
با توجه به استفاده از نسخه ۹ موتور RAGE برای GTA 6، نسخه جدید اساساً در موارد زیر نوآوری خواهد داشت:
- فیزیک بازی (شبیهسازی فیزیکی آب در زمان واقعی، تغییر شکل بهتر وسایل نقلیه و غیره)
- مدیریت زمان واقعیتر (صبح، روز، عصر و شب)
- کیفیت رندر (تکسچر، نورپردازی، ابرهای حجمی و …)
- هوش مصنوعی (تعامل با NPCها، واکنش پلیس و غیره)
انتظار میرود فاصله گرافیکی بین Red Dead Redemption 2 و GTA 6 بیشتر از شکاف گرافیکی بین GTA 5 و Red Dead Redemption 2 باشد.
اگر شرکتی یک محصول فرهنگی را به بازار بیاورد که به سودآورترین محصول تاریخ تبدیل شود، گمانهزنی در مورد اهداف مشخصات فنی پروژه بعدی که تا حد زیادی به سمت بالا بازنگری شدهاند، بیفایده خواهد بود و به همین دلیل است که راکستار گیمز با نسخه جدید موتور RAGE احتمالاً چیزی را به ما ارائه میدهد که قبلاً در صنعت بازیهای ویدیویی ندیده بودیم.
آب
در اینجا یک انیمیشن سهبعدی از سال ۲۰۱۶ وجود دارد که به بهترین شکل، فیزیک و کیفیت فنی آبی که در GTA 6 خواهیم دید را نشان میدهد:
راکستار گیمز تصمیم گرفته تا یک فناوری جدید را در رابطه با فیزیک آب توسعه دهد و آن را در پروژه بعدی خود، یعنی GTA 6 به کار گیرد. تیم مسئول این ماموریت «گروه فناوری RAGE» نام دارد که زیرمجموعه شعبه سن دیگو راکستار (Rockstar San Diego) محسوب میشوند.
این تیم متشکل از ۲۰ مهندس با دانش عمیق برنامهنویسی، شبیهسازی فیزیک در زمان واقعی، درک ملاحظات مربوط به حافظه، جبر خطی، مثلثات، ریاضیات ماتریس و … است. پس از ماهها تحقیق، آزمایش و بهینهسازی، مهندسان استودیوی کالیفرنیا به شاهکار شبیهسازی فیزیکی آب در یک بازی ویدیویی جهان باز در زمان واقعی دست یافتهاند.
اقیانوس نقش مهمی در دنیای GTA 6 ایفا خواهد کرد و فعالیتهای جدیدی مانند موج سواری امکانپذیر خواهند بود (البته این موضوع هنوز تایید نشده است).
وسایل نقلیه
به لطف افزایش قابل توجه تعداد چند ضلعیها در مقایسه با GTA 5، پیشرفتهای زیادی در فیزیک وسایل نقلیه ایجاد شده است. این تغییرات، شکلهای دقیقتر و در نتیجه تصادفات واقعیتر را امکانپذیر میکنند. از این پس، سفارشیسازی خودرو نه تنها بر نمای بیرونی، بلکه بر تجربه رانندگی نیز تأثیر خواهد گذاشت.
در هر صورت، این همان چیزی است که راکستار و تیم سن دیگو با نسخه جدید موتور RAGE به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، نصب یک اسپویلر روی وسیله نقلیه ممکن است برای حمل و نقل شما در طوفانهای شدید مفید باشد. تعادل بین واقعگرایی و حالت آرکید به گونهای مدیریت میشود که تجربه رانندگی مشابه GTA 5 را حفظ کند، بنابراین نگران این عنصر کلیدی نباشید.
نور
GTA 6 اولین نسخه در فرنچایز Grand Theft Auto خواهد بود که دارای نور شبیهسازی شده فیزیکی است. این امر توسط موادی به نام PBR (رندر مبتنی بر فیزیک) امکانپذیر میشود. PBR مجموعهای از فناوریها است که به مواد، خواص نوری فیزیکی (انعکاس، زبری و غیره) میدهد.
این فناوریها از سال ۲۰۱۸ و به لطف RAGE 8 (Red Dead Redemption 2) که مبتنی بر رندر PBR بود، در دسترس قرار گرفتند. این امر باعث میشود که بافتها در رابطه با نور، واقعیتر ارائه شوند تا تجربهای فراگیرتر را در طول روز و شب داشته باشید. طبق گزارشات، نسخه ۶ این فرنچایز در Vice City جریان دارد و به عنوان شهری که به خاطر زندگی شبانهاش مشهور است، لازم بود به بازیکنان اجازه داده شود تا غوطهوری واقعیتری را در طول شب تجربه کنند.
آب و هوا
یک سیستم آب و هوای واقعی وجود خواهد داشت که بر محیط و گیمپلی بازی تأثیر میگذارد. وزش باد به پوشش گیاهی برخورد کرده و امواجی را ایجاد میکند که آرامش و سکوت ساحل را بر هم میزنند. باران و باد بر رانندگی شما در سفرهای پُرسرعت تاثیر میگذارد. طلوع و غروب خورشید واقعیتر از همیشه خواهد بود و شبها نگرانکنندهتر هستند.
از توجه و همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.
نظر شما در این باره چیست؟
منبع: https://gamefa.com/987469/gta-6-and-the-improvements-made-by-the-rage-game-engine-version-9/