تنها یک چیز میتواند از غافلگیری این موضوع بکاهد؛ ایکس باکس در سالهای اخیر بسیار دست استودیوهای خود را در پیشگرفتن رویکردهای تازه باز گذاشته است (البته ایدۀ Hi-Fi Rush قبل از پیوستن بتسدا به جناح سبزپوشان مطرح شده بود). در سالهای گذشته، تنها پروژۀ منتشر شده از سوی آبسیدین (Obsidian Entertainment) که با استانداردهای بالای قبلی آنها همخوانی داشت، عنوان The Outer Worlds بود؛ یک اثر نقش آفرینی اول شخص که وارث معنوی Fallout: New Vegas به حساب میآمد.
بعد از سالها ساخت عناوین وحشت، خوشحالیم که تانگو این آزادی را داشت تا در مسیری کاملاً متفاوت قدم بردارد. اگر دقایق ابتدایی بازی را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که Hi-Fi Rush برای اولین اثر این سازنده در ژانری جدید، درس خود را پس داده است. انیمیشنهای بازی عالی به نظر میرسند و بین کاتسینها و گیمپلی یکپارچگی برقرار است. رنگهای زنده، گیمپلی پویا و لذتبخش و هماهنگی المانهای مختلف هر مرحله با ریتم بازی، به این اثر سبک هنری خارقالعادهای بخشیدهاند.
امیدواریم که تانگو گیمورکز به ساخت بازیهای ترسناک ادامه دهد، اما با وجود گیم پس، به نظر میرسد که ایکس باکس رویکرد سالمتری را در توسعۀ بازیها پیش گرفته است. با بزرگتر شدن بازیها و پیشرفت گرافیکی آنها، ساخت این آثار بهمراتب بیشتر طول میکشد و تیم به مراتب بزرگتری هم احتیاج دارند. با ساخت بازیهایی چون Grounded، Pentiment و Hi-Fi Rush، ظاهراً استودیوهای ایکس باکس با تیمهای کوچکتر در حال توسعۀ بازیهای کوچکتری هستند و در نتیجه ایدههای جدید را آزمایش میکنند. با توجه به فضای تکراریای که در بازیهای AAA امروزی حاکم است، چنین رویکردی میتواند بهعنوان یک پادزهر خوب عمل کند.
به این خاطر میگوییم «تا حد زیادی» که عدهای از انتشار بازی Hi-Fi Rush خبر داشتند. این پروژه یک روز پیش از کنفرانس ایکس باکس لو رفته بود؛ اما اگر متوجهشان نشدید، پس Hi-Fi Rush برای شما یک سورپرایز بوده است.
این عنوان هیچ شباهتی به آثار دیگر تانگو گیمورکس ندارد. این تیم خلاق به بازیهای خود در ژانر وحشت، مانند The Evil Within و Ghostwire: Tokyo معروف است. حتی پیش از تأسیس استودیوی تانگو توسط شینجی میکامی (Shinji Mikami)، این بازیساز به کار روی آثار وحشت بقاء، مانند Resident Evil و Dino Crisis مشهور بود. اما از طرف دیگر، Hi-Fi Rush یک بازی پویا، رنگارنگ و سرزنده با لحظات طنز است. انرژی و طراوت در تمام بخشهای بازی موج میزند و با عنوانی طرف هستیم که دقیقاً در نقطۀ مقابل آثار قبلی این استودیو قرار میگیرد.
در مراسم اخیر ایکس باکس، استودیوی تانگو گیمورکس (Tango Gameworks) با معرفی بازی جدیدی به نام Hi-Fi Rush و انتشار آن، بسیاری از گیمرها را غافلگیر کرد.
موضوع جالبتر آن است که تنها چند ساعت پس از معرفی بازی در مراسم Xbox’s Developer Direct، شاهد انتشار Hi-Fi Rush روی PC و ایکس باکس (از جمله سرویس گیم پس) بودیم. در گذشته نیز عناوینی بودند که بیسروصدا عرضه شوند. بازی Hades طی مراسم The Game Awards 2018 معرفی و دسترسی زودهنگام به آن در همان لحظه فراهم شد. عنوان بتل رویال Apex Legends نیز در ماه فوریه 2019، عرضۀ مشابهای را تجربه کرد. با این وجود که جملۀ «و این بازی را میتوانید در ادامۀ امروز تجربه کنید!» در سالهای اخیر در کنفرانسهای خبری معمولتر شده است، اینکه بازیای به وسعت Hi-Fi Rush از استودیویی به محبوبیت تانگو گیمورکس تا حد زیادی یک راز باقی مانده باشد، هنوز هم یک شوک بزرگ محسوب میشود.