برای ابقای رقابت، به جنگ‌های کنسولی دامن می‌زدیم

در رابطه با حلقه‌ی مرگ نیز باید گفت که بنا بر تخمین‌های مختلف، میلیون‌ها کنسول به این مشکل دچار شدند. در ماه ژوئیه‌ی 2007 و پس از آنکه ایکس باکس در ابتدا سعی نمود گزارشات خرابی مربوطه را کم‌اهمیت جلوه دهد، پیتر مور اعلام کرد که کنسول‌های این شرکت از ضمانتی سه‌ساله بهره می‌برند و حتی با بازگشت مبلغ پرداخت شده، پس گرفته می‌شوند.

پیتر مور پس از چندین سال سابقه‌ی کار در شرکت سگا (SEGA) که مربوط به دوران کنسول دریم کست (Dreamcast) می‌شود، ریاست ایکس باکس را بر عهده گرفت و در عرضه‌ی کنسول ایکس باکس 360 نقش ایفا نمود. یکی از به‌یادماندنی‌ترین اتفاقات دوران او را می‌توان اعلام تاریخ انتشار بازی Halo 2 از طریق خال‌کوبی بر بدنش دانست.

به گفته‌ی رئیس سابق ایکس باکس یعنی پیتر مور (Peter Moore)، اعضای این شرکت به جنگ‌های کنسولی دامن می‌زدند تا رقابت میان سونی و مایکروسافت ادامه یابد.

همچنین، او در گذشته نیز به اهمیت این واقعه برای مایکروسافت اشاره کرده و از هزینه‌ی 1.15 میلیارد دلاری این شرکت جهت جایگزینی کنسول‌ها خبر داده بود. او در ادامه‌ی مسیر کاری خود به ریاست EA Sports و مدیریت باشگاه فوتبال لیورپول رسید و هم‌اکنون، یکی از مدیران شرکت یونیتی (Unity) است.


منبع: https://gamefa.com/848130/%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C/

ما به جنگ‌های کنسولی دامن می‌زدیم، نه با این هدف که دو دستگی ایجاد کنیم، بلکه می‌خواستیم یکدیگر را به چالیش بکشیم. منظورم از یکدیگر، مایکروسافت و سونی است. اگر مایکروسافت پس از حلقه‌ی قرمز مرگ کنسول ایکس باکس 360 حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی را ترک می‌کرد، رقابتی را که امروز شاهدش هستیم، هرگز نمی‌دیدیم. اگر آن مسئله را به شکلی که رخ داد، حل نمی‌کردیم، به خوبی می‌دانم که امروز دیگر ایکس باکسی وجود نداشت.

صحبت‌های پیتر مور به شرح زیر است:

مور در ادامه‌ی صحبت‌های خود که در قسمت اخیر پادکست Front Office Sports منتشر شده است، می‌گوید که این رقابت برای صنعت بازی‌های ویدیویی سودمند بود و همچنین، باعث شد که شرکت مایکروسافت، علی‌رغم فاجعه‌ی حلقه‌ی قرمز مرگ کنسول ایکس باکس 360، به کار خود در این حوزه ادامه دهد.

تبلیغات

پیتر مور