استیم بدون شک به پلتفرم اصلی گیمرهای PC تبدیل شده است. این بازیکن در طول سال ها به دلیل دسترسی، تنوع بازی ها و سایر ویژگی های جذاب، شهرت منحصر به فردی به دست آورده است. با این حال، در ابتدا، بسیاری از صنعت بازی های ویدیویی باور نداشتند که Steam موفق شود.
در زمان عرضه استیم، ایده دانلود نرم افزار همراه با بازی با مخالفت های زیادی روبرو شد. حتی این منجر به اعتراضات گسترده شد، اما بعدها به موفقیت بزرگی برای Valve تبدیل شد.
Gabe Newell، بنیانگذار Velo، در مصاحبه ای با PC Gamer گفت که اکثر مردم در ابتدا در مورد Steam شک داشتند. ایده اصلی زمانی بود که Velo در سال 2004 مشغول توسعه Half-Life 2 بود. آنها بازی را از طریق Steam منتشر کردند، در حالی که در آن زمان Steam فقط یک نرم افزار مشتری بود و هنوز به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل نشده بود.
گاب خاطرنشان کرد:
منظورم این است که 99 درصد از شرکت هایی که با آنها صحبت کردیم، گفتند: “این هرگز جواب نمی دهد. نیروی فروش شما در بازار خرده فروشی هرگز این اجازه را نخواهد داد.”
در ابتدا نرم افزار Steam با انتقادات زیادی مواجه شد زیرا مردم نسخه های فیزیکی بازی ها را ترجیح می دادند و ایده فروشگاه دیجیتال کاملاً جدید بود. با این حال، گیب و تیمش تصمیم گرفتند استیم را به یک پلتفرم توزیع بازی تبدیل کنند و فقط بازیهای ولوو را منتشر نکنند.
با این حال، هنگامی که آنها برای پشتیبانی به شرکت های مختلف مراجعه کردند، تقریباً همه آنها گفتند که این ایده کارساز نخواهد بود. 99 درصد از شرکتهایی که با آنها مصاحبه شد فکر میکردند که این ایده شکست خواهد خورد. اما موفقیت چشمگیر Half-Life 2 نظرات را تغییر داد و مردم شروع به باور به Steam کردند.
بدین ترتیب بزرگترین پلتفرم توزیع بازی های ویدیویی در جهان آغاز شد. شایان ذکر است که Steam امسال موفقیت بزرگی داشته است و به لطف بازی هایی مانند Black Myth: Wukong و دیگر عناوین محبوب، رکورد 37 میلیون کاربر همزمان را به ثبت رسانده است.
منبع: https://gamefa.com/1101668/industry-didnt-believe-in-steam/