تنظیم بازار انگلستان: خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به ضرر گیمرها خواهد بود؛ Call of Duty باید از قرارداد حذف شود
سازمان تنظیم بازار و رقابت انگلستان گزارش جدیدی در رابطه با قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت منتشر کرده است.
شاید جالبترین بخش این گزارش، پیشنهاد رگولاتوری برای تکمیل ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد باشد. هیئت رگولاتوری بریتانیا پیشنهاد دادهاند که فرنچایز Call of Duty به یک کسب و کار مستقل و جدا از مایکروسافت یا اکتیویژن بلیزارد تبدیل شود و فعالیتی ایزوله داشته باشد.
مایکروسافت اگر CoD را تحت انحصار ایکس باکس در آورد و یا به عبارتی، آن را تنها در دسترس این دسته از کاربران قرار دهد، سود تجاری بیشتری خواهد برد. ما به این نتیجه رسیدهایم که اگر چنین رویکردی اتخاذ شود، رقابت در صحنۀ بازیهای کنسولی به شکل قابل توجهای کاهش پیدا خواهد کرد و این به ضرر گیمرها در هر دو جبهۀ ایکس باکس و پلی استیشن است. به عبارت دیگر، این اتفاق به افزایش قیمتها، کاهش دسترسی، کیفیت کمتر، سرویس بدتر و کاهش نوآوری منجر خواهد شد.
یک بخش اصلی از نگرانیها به فرنچایز Call of Duty مربوط است که مشخصاً به احتمال انحصاری شدن آن برای اکوسیستم ایکس باکس اشاره دارد. در گزارش منتشر شده، چنین آمده است:
در این گزارش، رگولاتوری بریتانیا به تاثیر این خرید در بازار بازیهای کنسولی و همچنین کلاود گیمینگ (Cloud Gaming) اشاره میکند. به طور کلی، بازخوردها چندان برای تکمیل قرارداد مثبت نیستند و CMA به این نتیجه رسیده است که این تصاحب موجب کاهش رقابت میشود.