تهیه کننده مجموعه از عدم وجود مراحل کلاسیک، گیم پلی ۲D و ظاهر ۳D بازی Sonic Superstars می گوید
انتشار: خرداد 20، 1402
بروزرسانی: 22 تیر 1404

تهیه کننده مجموعه از عدم وجود مراحل کلاسیک، گیم پلی ۲D و ظاهر ۳D بازی Sonic Superstars می گوید

تبلیغات

به گفته تاکاشی لیزوکا (Takashi Iizuka)، تهیه کننده مجموعه، Sonic Superstars دارای مراحل و Zone هایی است که تاکنون مانند آن ها را در بازی های دو بعدی فرنچایز ندیده ایم. وی در مصاحبه با رسانه IGN، درباره این حرف زد که Sonic Superstars چگونه مراحل کلاسیکی مانند Green Hill Zone را از بازی های قدیمی به ارث برده است و در عین حال، شامل مراحل جدیدی می شود که هرکدام ویژگی های سبک ظاهری خودشان را دارند:

چنین چیزی همینطور به این معناست که قرار نیست شاهد بازگشت برخی مراحل ۲ بعدی مجموعه مانند Chemical Plant Zone باشیم. علی رغم کنار گذاشتن مراحل قدیمی اما وقتی که نوبت به گیم پلی می رسد، لیزوکا توضیح می دهد که چگونه Sonic Superstars به ریشه های فرنچایز بازگشته است:

منبع: GamingBolt



منبع: https://gamefa.com/946407/sonic-superstars-producer-talks-about-why-it-wont-have-zones-from-older-2d-sonic-games/این همان بازی کلاسیک ۲D است ولی ما از مدل های سه بعدی برای ساخت جهان و شخصیت های آن استفاده کرده ایم. ما می توانیم کارهایی در این گیم پلی ۲D انجام دهیم که قبلاً نمی توانستیم. گاهی اوقات شاید بتوانیم کاراکتر را برگردانیم یا آن را طوری بچرخانیم که انجام چنین کاری واقعاً در ظاهرِ کلاسیک و سبک Pixel Art آن میسر نبود. یا حتی ممکن است مبارزه با باسی را داشته باشیم که در دنیای ۳D فعلی اتفاق میفتد. چون مدل سه بعدی داریم، می توانیم تمام این کارها را انجام دهیم و با این وجود همچنان سبک بازی های ۲D را نیز حفظ کنیم. حالا می توانیم چیزهایی امتحان کنیم و کارهایی انجام دهیم که قبلاً در نسخه های کلاسیک Sega Genesis و Game Gear توان انجامشان را نداشتیم.

تاکاشی لیزوکادرنهایت نیز تاکاشی لیزوکا مصاحبه خود را با صحبت درباره سبک ظاهری جدید Sonic Superstars به پایان برد. اگر به خاطر داشته باشید، می دانید که بازی های ۳D سری علاوه بر ظاهر، از گیم پلی ۳D بهره می بردند و قسمت های کوچکی از آن ها شامل بخش های ۲D می شدند که جزوی از دنیای بزرگِ سه بعدی بازی بودند. با این وجود، عنوانی مانند Sonic Mania هم گیم پلی دو بعدی سری را حفظ کرد و هم ظاهر کلاسیک ۱۶ بیت آن را. Sonic Superstars اولین بازی در مجموعه خواهد بود که ظاهری ۳D ارائه می دهد اما از گیم پلی ۲D بهره می برد.

Green Hill Zone در بازی Sonic Mania با کمی تغییر همراه شد و حتی در Sonic Origins نیز این بخش را در قالب قسمتی از اولین بازی مجموعه، قرار دادیم. با این حال اما چیزی که می خواستیم انجام دهیم، طراحی جزیره های جدیدی بود که شما به عنوان شخصیت سونیک، در آن به اکتشاف بپردازید… ما می خواستیم سونیک را به جزیرهای کاملاً جدید North Star ببریم تا در آن ها گشت و گذار کند. بنابراین در این بازی (Sonic Superstars)، مکان های جدیدی برای سونیک خلق کردیم.

تاکاشی لیزوکا

یکی از مواردی که ما واقعاً قصد داشتیم از آن اطمینان حاصل کنیم، بازگشت به ریشه های گیم پلی کلاسیک مجموعه بود و من از عملی شدن این موضوع مطمئن هستم؛ شما در نقش سونیک بازی می کنید، می پرید، تبدیل به توپ می شوید و دشمنان خود را مورد حمله قرار می دهید. اولین کاری که تیم توسعه انجام داد، دوباره سازی بسیار دقیق گیم پلی کلاسیک بود. بنابراین وقتی Sonic Superstars را بازی می کنید، در حال تجربه هسته کلاسیک بازی های سونیک هستید. می دوید، می پرید، تبدیل به توپ می شوید، دشمنانتان را از بین می برید و همچنان درحال جلو رفتن هستید.

تاکاشی لیزوکا

اگر از اطلاعات ضد و نقیض درباره پایبندی به ریشه های Sonic Superstars در عین کنار گذاشتن برخی عناصر قدیمی گیج شده اید، آقای تهیه کننده برای شما شفاف سازی می کند.

Sonic Superstars چند شب پیش و با انتشار تریلری در جریان رویداد Summer Game Fest 2023 معرفی شد. این بازی در پاییز سال جاری، روی پلتفرم های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.