تعامل با شخصیت ها و لذت بردن از صحبت های گویندگان رادیو تنها هدف از طراحی مراحل بزرگ در GTA 5 نیست. برای تکمیل این مراحل، بازیکنان در اطراف لوس سانتوس پرسه می زنند و با اسرار زیادی در راه خود مواجه می شوند. آنقدر که هنوز رازهای زیادی وجود دارد که فاش نشده است. بنابراین، همیشه در همه جا در لوس سانتوس کاری برای انجام دادن وجود داشت.
Ben Hinchliffe که اکنون طراح اصلی بازی در استودیوی Just Add Water است، در مصاحبه ای با کانال یوتیوب GTA VI O’clock در مورد نقشه عنوان Rockstar صحبت کرد. او توضیح داد:
آنها همیشه به گونه ای برنامه ریزی شده اند که محتوا روی نقشه باشد و همیشه کاری برای انجام دادن (از طریق گیم پلی) وجود داشته باشد.
محدود کردن مراحل به مرکز شهر لوس سانتوس پتانسیل چنین نقشه ای را هدر می دهد. برای این منظور، تیم توسعه اطمینان حاصل می کند که هر منطقه اهداف طراحی شده خود را دارد.
بن هینچلیف ادامه داد:
گاهی اوقات، وظایف با هم تداخل دارند و فعالیت های زیادی برای انجام در یک زمینه وجود دارد. در مرحله بعد، باید بفهمیم که چگونه ماموریت، شخصیت یا گیم پلی آن قسمت را به مکان دیگری منتقل کنیم.
به عنوان مثال، یک صحنه که در ابتدا برای یک محیط شهری طراحی شده است ممکن است به یک محیط کاملاً متفاوت (مثلاً یک منطقه بیابانی) منتقل شود.
شما باید چنین اقداماتی را به طور منطقی و بدون شروع همه چیز از ابتدا انجام دهید. بدترین سناریوی ممکن شروع دوباره از صفر بود. در هر صورت، شما باید همه مکان ها را در نظر می گرفتید.
چنین چالش هایی روند توسعه بازی را طولانی می کند. به عنوان مثال، در یک مکان اصلی مانند Mount Chiliad، مرحله ای وجود ندارد و اجرای آن مستلزم طراحی مجدد قسمت دیگری از بازی است.
علاوه بر این، بازیهای Rockstar اغلب در یک نسخه اغراقآمیز از مکانهای واقعی قرار میگیرند، که کار را حتی دشوارتر میکند. بن هینچلیف توضیح داد:
اغلب باید با خود نقشه و نحوه چیدمان آن کار میکردید، که بر اساس مکانها و ساختارهای دنیای واقعی بود. باید با چیزی که به شما داده شده کار می کردید.
منبع: https://gamefa.com/1097975/gta-5-dev-says-rockstar-would-transplant-entire-missions-to-make-sure-there-isnt-any-section-of-the-map-missing-content-missing-gameplay-even-when-that-meant-starting-from-scratch/