برخی از توسعهدهندگان یوبیسافت ادعا میکنند که این شرکت انتقادات مشروع از شیوههای تجاری و بازیهای خود را نادیده میگیرد یا آن را رد میکند و آن را «سخن گیمر سمی» میداند. آنها همچنین ادعا می کنند که سیاست های حقوق صاحبان سهام، تنوع و شمول (DEI) شرکت منجر به از دست رفتن استعداد هنری و خلاق شده است.
Legendary Drops، یک یوتیوبر، گزارش داد که با تعدادی از توسعه دهندگان یوبی سافت صحبت کرده و از یکی از آنها پرسیده است که این شرکت فرانسوی چگونه انتقادات عمومی بازیکنان و سایر اعضای صنعت بازی را مدیریت می کند. به خصوص وقتی صحبت از طراحی تکراری بازی، محتوای هدفمند یا عرضه بازی قابل پیش بینی باشد.
این شخص با این پاسخ پاسخ داد:
در سطوح بالای شرکت، این مسائل به ندرت مورد بحث قرار می گیرد و افرادی که در سطح پروژه کار می کنند، این انتقادات را به عنوان صحبت های زهرآگین از سوی بازیکنان رد می کنند و آنها را به بی سواد بودن متهم می کنند. همانطور که آسمونگلد به درستی در یکی از ویدیوهای خود اشاره کرد، یوبی سافت مملو از نوعی خوش بینی سمی است که مانع از رشد و پیشرفت (شرکت) می شود.
هنگامی که از سازنده در مورد انتقاد بازیکنان ژاپنی از Assassin’s Creed Shadows پرسیده شد، سازنده گفت:
هیچ بحثی در مورد این انتقادات در شرکت صورت نگرفته است و تنها به یوبی سافت دستور داده شده است که به طور عمومی در مورد این موضوع پاسخ ندهد.
البته چنین رویکردی چندان نادر نیست. استودیو فایروالک و پلی استیشن همین کار را با کنکورد انجام دادند. پس از بازخوردهای منفی زیاد در مورد این بازی که در اواخر ماه می در State of Play نمایش داده شد، مدیر استودیو IP Firewalk، کیم کرینز در مصاحبه ای با VGC گفت:
بله، این تریلر تنها بخش کوچکی از چیزی است که ما سال ها روی آن کار کرده ایم. ما در مورد بازی و این IP هیجانزده هستیم و نمیتوانیم منتظر باشیم تا مردم بازی را امتحان کنند و با IP آشنا شوند. من شخصا خیلی هیجان زده هستم که مردم عمق شخصیت ها را درک کنند. هر هفته این اتفاق می افتد. شخصیت ها هفته به هفته معرفی می شوند و اطلاعاتی در مورد روابط و گذشته آنها به ما داده می شود. هیچ کدام از اینها در یک برش کوچک از آن (بازی) دیده نمی شود.
اما این تنها موضوعی نبود که کارمندان یوبی سافت در مورد آن صحبت کردند. Legendary Drops از یک توسعه دهنده در مورد تعهد Ubisoft به برابری، تنوع و سیاست های گنجاندن در محل کار سوال کرد. او پاسخ داد:
تاکنون این مسائل روی تیمی که من در آن کار می کنم تأثیری نداشته است، اما برخی موضوعات به وضوح تابو هستند. به عنوان مثال، امروزه مردم با منابع انسانی شرکت بر سر مسائل بی اهمیتی مانند عدم استفاده از ایموجی یا گذاشتن علامت تعجب در انتهای پیام ملاقات می کنند، زیرا برخی افراد آن را به عنوان آزار و اذیت گزارش می دهند. یکی از مواردی که در ویدیوی شما ذکر نشده است، عواقبی است که Ubisoft در دوره MeToo با آن مواجه شده است. برخی از مدیران ارشد برکنار شدند و برخی دیگر قبل از اینکه در معرض این رسوایی قرار گیرند، خودشان شرکت را ترک کردند.
وقتی از او پرسیده شد که این حرکت چگونه مسیر تحریریه شرکت (رویکرد کلی برای ایجاد و انتشار محتوا) و بازیهای آن را تغییر داد، گفت:
جهت تحریریه و ذهنیت کلی شرکت از «پدرسالاری مردانه» به محتوای ایمن تغییر کرد. انتخاب شخصیت هایی مانند کای در جنگ ستارگان نمونه بارز این تغییر است. ایده خلق شخصیتهای جالب، مانند شخصیتهای Baldur’s Gate یا Uncharted، اکنون با دقت بیشتری انجام شده است. محتوای ایمن همچنین فرصت های طراحی بازی را محدود می کند. حتی برای جنگ ستارگان، ما مجبور بودیم با دیزنی کار کنیم که در برابر هر تلاشی برای به تصویر کشیدن دنیای جنایی واقعی پر از وحشیگری و درام مقاومت می کرد.
وی در ادامه بحث و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدیریت یوبی سافت چه پیامی را در خصوص کاهش فروش به کارکنان ارسال کرده است، گفت:
نکته جالب این است که زیاد در مورد آن صحبت نمی کنند. آنها بیشتر بر این تمرکز دارند که بگویند به اهداف مالی خود رسیده اند که بیشتر با فروش محصولات به بازیکنان معمولی به دست می آیند و نه جامعه گیمرهای حرفه ای که واقعاً از وضعیت فعلی شرکت خسته شده اند.
همچنین باید بدانید که در طول سالها، تعداد لایههای مدیریتی به طور چشمگیری افزایش یافته است، بنابراین ارتباطات اغلب مبهم است (بخشهایی از شرکت) مگر اینکه (یک بیانیه) مستقیماً از دفتر مرکزی ارسال شود. حتی در آن زمان، بیشتر آن صحبت های بیهوده است و در نهایت به کار ما کمک نمی کند.
یکی دیگر از توسعه دهندگان Ubisoft اطلاعات مشابهی را ارائه کرد و به Legendary Drops گفت:
یوبی سافت به عنوان یک کارفرما توجه چندانی به توسعه دهندگان خود نمی کند. آنها دائماً مهندسان ارشد را رها می کنند و تنها پس از چند سال تجربه، توسعه دهندگان جوان را به سمت های ارشد ارتقا می دهند. در همین حال، توسعه دهندگان با تجربه با مهارت های گسترده تر نادیده گرفته می شوند.
این چرخه دائمی خروج نیروهای با تجربه باعث افت کیفیت ملموس شده و به همین دلیل باگ های بیشتری در بازی های آنها ظاهر می شود. توسعه دهندگان با انگیزه و متعهد می روند و تنها کسانی که کار را انجام می دهند باقی می مانند. این مشکل نه تنها کیفیت فنی بازی ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه بر طراحی و خلاقیت نیز تاثیر می گذارد.
به عنوان مثال، شما با طراحانی آشنا خواهید شد که روی مکانیک های تیراندازی اول شخص کار می کنند اما هرگز در تیراندازی اول شخص بازی نکرده اند. یا مهندسانی که درک درستی از مکانیک هایی که طراحی می کنند ندارند. فقدان اشتیاق و مهارت در سراسر شرکت به وضوح قابل مشاهده است و شما اکنون نتایج آن را می بینید.
در همین حال، سهام یوبی سافت به کاهش ادامه می دهد.
منبع: https://gamefa.com/1085184/ubisoft-developers-reportedly-reveal-company-brushes-off-legitimate-criticism-as-toxic-gamer-talk-and-dei-policies-have-led-to-brain-drain/