ثبت اختراع جدید اسکوئر انیکس قابلیت آموزش به NPCها و هوشمندتر شدنشان را مطرح میکند
به گزارش Exputer، رسانهای که این موضوع را کشف نموده، شرکت اسکوئر انیکس اخیراً پتنتی تحت عنوان Video Game Coaching Session (جلسه مربیگری بازیهای ویدیویی) منتشر کرده است که هدفش «آموزش دادن شخصیتهای مجازی بهگونهای است که بتوانند بدون اینکه مستقیماً کنترل شوند، از پس موانع بربیایند». به عبارتی دیگر، این پتنت در نظر دارد تا بتوانیم شخصیتهای غیرقابل بازی را طوری تربیت کنیم که تحت هر شرایطی، آنطور که ما میخواهیم عمل کنند.
لازم به ذکر است که ثبت پتنت یاد شده، لزوماً به معنی استفاده مستقیم از آن به عنوان یک قابلیت در فرنچایزی مثل Final Fantasy یا هر بازی دیگر نیست؛ بنابراین پیشنهاد میشود به محتویات و جزئیاتِ آن به دیده تردید نگاه کنید.
تنها چند هفته پس از انتشار Final Fantasy 16، اسکوئر انیکس (Square Enix) پتنتی ثبت کرده است که به وسیله آن، بازیبازان NPCها را آموزش خواهند داد.
اگر به خاطر داشته باشید، کپکام نیز سیستمی مشابه این پتنت را در Dragon’s Dogma و تحت عنوان Inclinations پیادهسازی کرده بود که به بازیکنان اجازه میداد تا کنترل رفتار مهرههای اصلی خود اعم از چگونگی عمل در نبردها، انجام حرکات مختلف و استفاده از آیتمها را در دست بگیرند. با در دست ساخت بودن نسخه دوم این بازی و پتنت جدیدی که اسکوئر انیکس در پی توسعه آن است، میتوانیم امیدوار باشیم که در آینده لذت بیشتری از همراهان غیرقابل بازیمان خواهیم برد.
طبق توضیحات اسکوئر انیکس، این سیستم به پلیر این امکان را میدهد که با صدور دستورالعملها روی گیمپلی و با ارائه «بازخورد مفهومی» روی رفتار شخصیتهای مجازی تاثیر بگذارد. هر چقدر که NPC بیشتر تمرین ببیند، رفتارش پایدارتر خواهد بود و اینطور که در توضیحات پتنت آمده است، این رویه در نهایت «میتواند منجر به افزایش رضایتمندی بازیکن شود».