جدول NPD؛ پرفروش‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر در آمریکا

در پایان می‌توانید فهرست 20 بازی پرفروش آمریکا (از تاریخ 27 آگوست الی ا اکتبر) را مشاهده کنید.

نام بازی رتبه‌ی فعلی رتبه‌ی قبل
FIFA 23 1 ورودی جدید
Madden NFL 23 2 1
NBA 2K23* 3 ورودی جدید
Splatoon 3* 4 ورودی جدید
The Last of Us: Part I 5 ورودی جدید
Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection 6 ورودی جدید
Saints Row 7 2
JoJo’s Bizarre Adventure: All Star Battle 8 ورودی جدید
Elden Ring 9 4
Mario Kart 8* 10 6
Minecraft 11 7
Marvel’s Spider-Man 12 3
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga 13 8
Super Smash Bros. Ultimate* 14 16
Call of Duty: Black Ops: Cold War 15 24
Horizon : Forbidden West 16 12
Call of Duty: Vanguard 17 13
Assassin’s Creed: Valhalla 18 36
MLB: The Show 22 19 9
Dragon Ball Z: Kakarot 20 39
تبلیغات

بازی FIFA 23 در رده‌ی اول پرفروش‌‌ترین بازی‌های ماه سپتامبر در آمریکا جای گرفت. پس از عنوان مذکور، بازی Madden NFL 23 در رتبه‌ی دوم، NBA 2K23 در رتبه‌ی سوم، Splatoon 3 در رتبه‌ی چهارم و The Last of Us: Part 1 در رتبه‌ی پنجم جدول قرار گرفتند. با نگاهی به ارقام بازار از ابتدای سال 2022 تا به امروز، فروش بازی‌ها شامل محتوای بازی، سخت‌افزار و لوازم جانبی با 8 درصد کاهش به 38.4 میلیارد دلار رسیده است.

عملکرد محتوا به دلیل افزایش چند درصدی در هزینه اشتراک بازی‌های ویدیویی غیر موبایل بوده است که با کاهش در سایر بخش‌های محتوا جبران شد. شش بازی ویدیویی جدید منتشر شده در بین هشت عنوان پرفروش ماه از نظر هزینه‌های ارزیابی شده قرار گرفتند که می‌توان به بازی‌های، JoJo’s Bizarre Adventure: All Star Battle، The Last of Us: Part I، NBA 2K23، Splatoon 3 و Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection اشاره کرد.

طبق گزارش جدید گروه NPD، مصرف‌کنندگان آمریکایی 4.1 میلیارد دلار برای خرید نرم‌افزار، سخت افزار و لوازم جانبی بازی در ماه سپتامبر 2022 هزینه کردند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 4 درصد کاهش داشته است.

فروش محتوای بازی‌های ویدیویی (شامل فروش فیزیکی، دیجیتالی و همچنین اشتراک و DLC) در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 7 درصد کاهش یافته و در مجموع به 3.4 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال علی‌رغم این افت جزئی، فروش سخت‌افزار در سپتامبر با رشد مواجه بود و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت. NPD می‌گوید که این موضوع در درجه‌ی اول ناشی از فروش قابل توجه کنسول پلی استیشن 5 بوده است.

آمار فروش سخت‌افزار، نرم‌افزار و لوازم جانبی ماه سپتامبر در آمریکا:

  • مجموع هزینه‌ها: 4.07 میلیارد دلار، 4 درصد کاهش نسبت به سال قبل
  • نرم‌افزار: 3.4 میلیارد دلار، 7 درصد کاهش
  • سخت‌افزار: 490 میلیون دلار، 19 درصد افزایش

آمار فروش از ابتدای سال 2022 تاکنون:

  • مجموع هزینه: 38.4 میلیارد دلار، 8 درصد کاهش
  • نرم‌افزار: 33.4 میلیارد دلار، 9 درصد کاهش
  • سخت‌افزار: 3.3 میلیارد دلار، 1% کاهش

مت پیسکاتلا (Matt Piscatella)، تحلیل‌گر NPD، در این باره می‌گوید:

توضیحات: آمار فروش دیجیتالی برای بازی‌‌های دارای علامت * لحاظ نشده‌اند.


منبع: https://gamefa.com/879815/us-spending-down-4-despite-fifa-23-nba-2k23-splatoon-3-launches-us-monthly-charts/