Tekken 8 در تاریخ نامشخصی، روی پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. هارادا پیشتر اعلام کرده بود که این عنوان، از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی خواهد کرد.
شاید موارد مشاهده شده در تریلرهای Tekken 8 آنقدرها تاثیر SSD روی گیمپلی و کیفیت اجراییِ بازی را برجسته نمیکنند اما بدون شک عملکرد این حافظه برای Rematch کردن مبارزات، تاثیرگذار خواهد بود. با این وجود ولی مشخص نیست تمام منظور هارادا همین بوده باشد و برای قضاوت باید تا انتشار اخبار بیشتر یا درنهایت عرضه بازی، منتظر بمانیم.
احتمالاً این بزرگترین فاکتوری است که در تکامل تجربه بازیکن در این بازی، تاثیر میگذارد.
Tekken 8 که سال گذشته در رویداد State of Play رونمایی شد، توسط موتور بازیسازی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) و برای سختافزارهای نسل جدید در دست ساخت است. اگرچه تریلر رونمایی این بازی با گیمپلیهای بعدی آن تفاوتهای نسبتاً قابلتوجهی دارد اما تمام طبق اعلام باندای نامکو (Bandai Namco)، Tekken 8 برای کنسولهای نسل هشتم عرضه نخواهد شد و اکنون صحبتهای اخیر کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، تهیهکننده و بهنوعی هدایتکننده مجموعه، اشاره میکنند که شاید دلیل این اتفاق، تاثیر بهسزای حافظه SSD پلی استیشن ۵ باشد.

وی که این روزها بهشدت سرگرم توسعه Tekken 8 است، در گفتگویی با مجله PLAY حاضر شده و اعلام کرده است که عملکرد فنی حافظه SSD کنسول پلیاستیشن ۵، بزرگترین فاکتور تاثیرگذار روی تجربه این بازی خواهد بود:
منبع: PSU