حفاظت DRM تأثیر محسوسی بر گیمپلی بازی‌ها ندارد

اکنون اما، رئیس دنوو یعنی استیو هوین (Steeve Huin) در مصاحبه‌ی خود با رسانه‌ی Ars Technica مخالفت خود را با بازی‌بازانی که او و دنوو را روی سیاه نشر غیر قانونی می‌خوانند، ابراز کرده است. او وضعیت کنونی را ناشی از سوتفاهم و عدم امکان مقایسه‌ی بازی‌ها در دو حالت همراه با حفاظت و بدون حفاظت عنوان می‌کند.

رئیس شرکت دنوو (Denuvo) به انتقادات بازی‌بازان واکنش نشان داده و به صراحت اعلام کرده است که سازوکار حفاظتی DRM تأثیر محسوسی بر گیمپلی بازی‌ها نمی‌گذارد.

حدود ده سال است که قفل حفاظتی دنوو برای بسیاری از بازی‌ها به کار می‌رود. عناوین بزرگی که احتمال بیش‌تری برای نشر غیر قانونی دارند، بیش‌تر از سایر بازی‌ها از این قفل بهره برده‌اند. بدیهی است که مشکلی در این بخش از ماجرا وجود ندارد، اما بازی‌بازان مدت‌ها است که از تأثیر منفی سازوکار حفاظتی DRM بر عملکرد اجرایی بازی‌ها انتقاد می‌کنند و به همین دلیل، ضرر بهره‌وری از آن را بیش‌تر از سودش می‌دانند. امسال چنین بحث‌هایی درباره‌ی بازی Resident Evil 4 Remake وجود داشت.

تبلیغات

بازی‌بازان هیچ وقت به یک بازی در حالت حفاظت‌شده و حفاظت‌نشده دسترسی ندارند، اما این دو حالت اصلاً قابل مقایسه نیستند، زیرا عملاً با دو ساختار متفاوت طرف هستیم. روشی که ما در این کار پیش گرفته‌ایم، تأثیر محسوسی را بر گیمپلی نمی‌گذارد.

استیو هوین

با این حال، هوین قصد دارد برای حل این مشکل دو نسخه از بازی‌ها را در آینده به اهالی رسانه نشان دهد و اثبات کند که قفل امنیتی دنوو تأثیری بر عملکرد اجرایی ندارد.


منبع: https://gamefa.com/955941/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-denuvo-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA-drm-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7/