این بحث در فضای مجازی بهشدت بالا گرفته، اما بارلوگ با یک نظر بسیار خوب و سنجیده در آن شرکت کرده است و متذکر میشود که تمام بازیها به نوبۀ خود روایتی را در بر دارند. البته، او مستقیماً به نام Elden Ring اشاره نمیکند، اما کاملاً واضح است که توییت جدید او در راستای همین بحث است.
من فقط خوشحالم از اینکه به جمعی از سازندگان و استودیوها میپیوندم تا به عنوان بازیسازان با استفاده از تمام ابزارهای در دسترس وارد این مبارزه شویم.
روایت/داستان معانی بسیار متفاوتی در بازیها دارد. نحوۀ ارائه و بیان آن در تمام بازیها متفاوت است. چون بازیها ماهیت خاص خود را دارند، به نظرم در تمام آنها داستان/روایت وجود دارد. با این حال که آنها شیوههای تجسم متفاوتی دارند، تمامیشان ما را وارد یک سفر ویژه و تکاندهنده میکنند.
با توجه به اینکه تا به الان داستان بازی God of War Ragnarok مورد ستایش بسیاری از طرفداران سرتاسر جهان قرار گرفته، بارلوگ صلاحیت خوبی برای اظهارنظر دربارۀ طراحی روایت بازیها دارد. او در ادامه میگوید که این مدیوم هنوز پلتفرم تازهای برای داستانسرایی محسوب میشود و تغییر نحوۀ بیانشان، اتفاق خوبی است.
اساساً، فکر میکنم که تمام بازیها باید به نحوی در بخش داستان و روایت نامزد شوند، چون همهشان بهنحوی که منحصراً و کاملاً مختص به دنیای بازیهاست، این روایتها را دارا میباشند.
او در ادامه با اشاره به نامزدی بازیها در بخش بهترین روایت سال، به صورت غیرمستقیم متذکر شد که قرار گرفتن Elden Ring در این بخش، کاملاً سنجیده بوده است.
اوایل این هفته، لیست نامزدهای مراسم The Game Awards 2022 اعلام شد و افراد زیادی از قرار گرفتن نام Elden Ring در بخش بهترین روایت سال تعجب کردند؛ از آن جهت که داستان این بازی بیشتر بهدنبال تعاملات رمزآلود با NPCها، توضیحات آیتمها و خصوصیات جهان آن تعریف میشود. در حالی که عدهای آن را مستحق نامزدی در این بخش نمیدانند، عدهای دیگر با صراحت تمام از آن حمایت میکنند.
کوری بارلوگ (Cory Barlog)، تهیهکنندۀ God of War Ragnarok، در صحبتهای جدید خود به نحوی از نامزدی Elden Ring در بخش بهترین داستان مراسم بازی سال دفاع کرد.