تقریبا همهچیز در جهان Prey: Mooncrash به نوعی روگلایک بود؛ بنابراین احساس کردیم شاید روش خوبی باشد که گیمپلی آن را بازیافت کنیم، بعضی از المانهای دنیای آن را بگیریم و محتوای آن را به طور مداوم از نو تنظیم کنیم.
بتسدا از ما میخواست کاری انجام دهیم. با این حال آنها کاملا سردرگم بودند که ما بعد از فرانچایز Dishonored به کجا میرویم. بستدا به ما گفت که آیا میخواهیم Dishonored 3 را بسازیم؟ نمیدانم اما بیایید در حال حاضر یک بازی ساده و کوتاه توسعه دهیم تا ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد.
اخیرا رافائل کولانتونیو (Raphaël Colantonio)، بنیانگذار استودیوی آرکین (Arkane)، در مصاحبهای با رسانه Rock Paper Shotgun اعلام کرد که هدف از توسعه و انتشار بازی Deathloop این بود که شرکت بتسدا (Bethesda) در مورد توسعه بازی بعدی از سری Dishonored تردید داشت. در واقع بتسدا میخواست برای مدتی به فرانچایز Dishonored استراحت بدهد. طبق گفته کولانتونیو، بازی Deathloop در ابتدا قرار بود پروژه کوچکی برای استودیوی آرکین باشد تا چیزهای بیشتری یاد بگیرد و به توسعه یک عنوان مشغول باشد تا در نهایت بتسدا، فرصتی برای کار روی یک بازی بزرگتر را به آنها بسپارد.
کولانتونیو در این باره گفت:
به گفته بنیانگذار استودیوی آرکین، بازی Deathloop به این دلیل توسعه یافت که شرکت بتسدا با ساخت Dishonored 3 مخالف بود و تمایل داشت به این سری استراحت بدهد.
کولانتونیو در ادامه توضیح داد که ویژگیهای چندنفره بازی Deathloop مربوط به تمایل استودیوی آرکین جهت یادگیری و کسب تجربه در مورد نحوه توسعه و انتشار عناوین مشارکتی و چندنفره بوده است. وی در این باره خاطرنشان کرد:
کولانتونیو کمی قبل از زمان انتشار بازی Deathloop تصمیم گرفت استودیوی آرکین را ترک کند. او در ادامه کار روی پروژه Weird West را در استودیوی مستقل ولفآی (WolfEye) شروع کرد.
سپس بازی Deathloop در طول سالها به یک پروژه بزرگ تبدیل شد. این موضوع خندهدار بود؛ چرا که بتسدا به ما اعلام کرد که نمیخواهد ما بازی Dishonored 3 را توسعه دهیم و در عوض اگر میتوانیم یک بازی کوچک که احتمالا مکانیسمهای چندنفره، پرداختهای درونبرنامهای یا الهاماتی از بازیهای روگلایک داشته باشد را بسازیم و از آن، چیزهای جدید یاد بگیریم.
بازی Deathloop هماکنون روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار دارد. همچنین مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) میتوانند این بازی را تجربه کنند.
منبع: https://gamefa.com/931213/deathloop-was-developed-because-bethesda-didnt-want-a-dishonored-3-at-the-time/
تجربه استودیوی آرکین پس از توسعه Prey: Mooncrash به آنها کمک کرد تا برخی مکانیسمهای روگلایک را در بازی Deathloop قرار دهند. همچنین آرکین و بتسدا در نظر داشتند تا از دادهها و سایر بخشهای Prey: Mooncrash در توسعه این بازی جدید مجدد استفاده کنند. بنیانگذار آرکین در این باره توضیح داد: