راکستار در یک قدمی ساخت بازی کشتی کج ECW قرار داشت


اخیرا اعلام شد که راکستار گیمز (Rockstar Games)، زمانی قرار بود یک بازی کشتی کج با همکاری شرکت برگزارکننده ECW توسعه دهد.

کانال یوتیوب Hard4Games، اخیرا ویدیویی را منتشر کرده است که نمونه‌های اولیه بازی Acclaim’s 2000 ECW Hardcore Revolution را به نمایش می‌گذارد. این ویدیو همچنین شامل مصاحبه‌ای با کشتی‌گیری به نام تامی دریمر (Tommy Dreamer) بود که یکی از استعدادهای برتر ECW به حساب می‌آید و همچنین در نقش شخصیت‌های زیادی در این شرکت کار کرد.

شرکت ECW در آغاز هزاره جدید، در اوج محبوبیت خود قرار داشت و دریمر فاش کرد که قبل از ثبت قراردادی با اکلیم (Acclaim) برای ساخت یک بازی ECW در سال 1999، با راکستار (Rockstar) برای ساخت بازی مشابهی توافق کرده بود.

دریمر به یاد می‌آورد:

آن زمان، دوران شگفت انگیزی در صنعت کشتی به حساب می‌آمد. بازی‌های ویدیویی کلید موفقیت شما به‌ عنوان یک شرکت برگزارکننده مسابقات کشتی بودند و ما به شرکت‌های زیادی برای ساخت چنین محصولی پیشنهاد دادیم. من می‌خواهم یک واقعیت جالب را به شما بگویم، اما نمی‌دانم که آیا مردم از این موضوع مطلع هستند یا خیر. یک طرفدار داشتیم که برای این شرکت کار می‌کرد و قصد داشت یک بازی بزرگ از ECW بسازد. برای همین با مدیران صحبت کرد.

تبلیغات

او ادامه داد:

آن‌ها [ما] را ملاقات کردند. همه به نمایش ECW Arena آمدند و این یک طرفدار همه اینکارها ر ا انجام داده بود. آن‌ها رفتند و توافقات اولیه حاصل شد. ما به دلایل مالی نمی‌توانستیم منتظر بمانیم، زیرا اکلیم مجوز خود برای ساخت بازی‌های WWE را از دست داده بود. ساخت این پروژه تحت تاثیر موفقیت فرنچایز Grand Theft Auto قرار گرفت. شما به این فکر می‌کنید که چگونه ECW می‌توانست با چنین ژانری مطابقت داشته باشد، اما ما یک طرفدار تمام عیار در راکستار داشتیم؛ شخصی به نام کوین گیل (Kevin Gill).

کوین گیل که به عنوان بخشی از تیم راکستار در ساخت عناوینی مانند Smuggler’s Run و Midnight Club: Street Racing دخیل بود، اوایل امسال در مصاحبه‌ای نسبتا نامحسوس با Tru Heel Heat Wrestling، داستان مشابهی را بیان کرد. گیل در این مصاحبه گفت:

من قراردادی را با راکستار گیمز تنظیم کردم تا یک بازی ویدیویی بر اساس ECW را بسازیم. من با پل هیمن (Paul Heyman)، مالک ECW، قرارداد بسته بودم، یک سری جلسات داشتیم و در آخر هفته، یک ون کرایه کردم و کل تیم راکستار گیمز را به سالن ECW بردم.

اگرچه داستان‌های دریمر و گیل حاکی از آن است که راکستار می‌خواست یک بازی ECW بسازد، اما این دو دلایل متفاوتی را برای عدم موفقیت این همکاری ارائه می‌کنند. دریمر ادعا کرد که راکستار منتظر موفقیت یا عدم موفقیت GTA بود، اما گیل ادعا می‌کند که سازنده از طول عمر برند ECW اطمینان نداشت. گیل اذعان کرد:

وضعیت مالی [ECW] بسیار متزلزل شده بود و در آن زمان در سال 1999، همه استعدادهایمان در حال جدا شدن بودند. سوالات زیادی در [مطبوعات کشتی کج] درباره بدهکار بودن شرکت به استعدادها و این نوع چیزها وجود داشت. سال‌ها طول می‌کشد که بازی‌های ویدیویی توسعه پیدا کنند و ساخت آن‌ها هزینه زیادی دارد. ما در خصوص طول عمر ECW مطمئن نبودیم.

گیل ادعا می‌کند که قبل از انجام معامله میلیون دلاری با ECW، رایان برانت (Ryan Brandt)، بنیانگذار تیک-تو (Take-Two)، از او پرسید:

اگر این چک یک میلیون دلاری در حال حاضر مال شما بود، آیا این چک را امضا می‌کردید و آن را برای [مالک ECW] پل هیمن می‌فرستادید؟

گیل گفت:

و درحالی که گفتنش برایم سخت و دشوار بود، گفتم نمی‌توانم اینکار را انجام دهم. نکته خنده‌دار این بود که یک جنگ بزرگ برای به دست آوردن حق ساخت بازی ECW وجود داشت و این اتفاقات در پشت صحنه رخ داده بود. ما خواستار بهترین‌ها بودیم، بهترین پیشنهاد را ارائه دادیم و قرارداد امضا شده را پس گرفتیم، اما هیچ کس در آن زمان این موضوع را علنی نمی‌دانست. در نهایت ECW از لغو این قرارداد ضرر زیادی را متحمل شد.

سپس ECW قراردادی را با اکلیم امضا کرد که به تازگی قرارداد مجوزی خود با WWF را از دست داده بود. بازی‌های حاصل، ECW Hardcore Revolution و ECW Anarchy Rulz بودند به دلیل اینکه اساسا تقلیدی از WWF Attitude هستند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. آخرین قسمت ECW در ژانویه 2001 برگزار شد و این استودیو با بدهی نزدیک به 9 میلیون دلار، کاملا از بین رفت. در ادامه WWE دارایی‌های ECW را در سال 2003 خریداری کرد.


منبع: https://gamefa.com/894963/%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-ecw-%D9%82%D8%B1/