بررسیهای مالی شرکت دیزنی نشان میدهد که بیش از دو میلیون نفر تصمیم به عدم تمدید اشتراک سرویس دیزنی پلاس خود در سه ماههی پایانی 2022 گرفتهاند.
سریالهای مارول از دیگر برگ برندههای سرویس دیزنی پلاس در بدست آوردن خیل مخاطبان بودهاند. از زمان انتشار سریال She-Hulk: Attorney at Law (شی هالک: وکیل دادگستری) که عملکرد چندان درخشانی نداشت؛ هنوز هیچ اثر جدیدی از مارول در این پلتفرم منتشر نشده است و تا زمان انتشار نزدیکترین اثر مارول یعنی مینی سریال Secret Invasion هنوز مدت کوتاهی باقی مانده است.
کارشناسان ریزش مخاطب این سرویس را معلول عوامل مختلفی میدانند. در D23 سال 2019 و در در سال راهاندازی این پلتفرم، شرکت دیزنی پیشنهاد خرید اشتراک سه سالهی این سرویس را با تخفیف ویژه به اعضای باشگاه هواداران رسمی این شرکت داد که با استقبال گستردهای مواجه شد. این اشتراک سه ساله در نوامبر سال گذشته میلادی منقضی شد و احتمالاً تعدادی از افراد تمایلی به خرید اشتراک به قیمت واقعی و برای مدت کوتاهتر از سه سال نداشتهاند.
همچنین از انتشار آخرین اثر مربوط به دنیای جنگ ستارگان، یعنی سریال Ando حدود پنج ماه گذشته است. با این حال فصل سوم سریال Mandalorian در کمتر از یک ماه آینده در این سرویس در دسترس قرار خواهد گرفت. حال باید صبر کرد و دید که آیا بازگشت آثار محبوب دنیای جنگ ستارگان و مارول وضعیت را برای این سرویس تغییر میدهد یا خیر.
این اولین ریزش گستردهی مخاطب این سرویس، از زمان راهاندازی آن در نوامبر 2019 است. میزان کلی ریزش مخاطب این سرویس حدود 2.4 میلیون عضو تخمین زده شده است. باب ایگر، مدیرعامل شرکت والت دیزنی که به تازگی برای بار دوم به این سمت انتخاب شده است؛ امروز در طی یک جلسه به بررسی عملکرد مالی این شرکت پرداخت. در این جلسه مسائل مختلفی از جمله عملکرد سرویس دیزنی پلاس و پارکهای سرگرمی دیزنی در طی چند ماه گذشته مطرح شد.
منبع: کولایدر
منبع: https://gamefa.com/912555/disney-plus-losing-subscriber-inast-finaancial-quarter/