
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404
سازنده Bioshock: بازی های AAA در صورت کمبود خلاقیت توجه بازیکنان را از دست خواهند داد
کن لوین، خالق افسانه ای بازی های Bioshock، قرار است عنوان موردانتظار خود، Judas را امسال منتشر کند. او اخیرا اعلام کرده است که اگر بازی های AAA به نوآوری روی نیاورند به تدریج علاقه و علاقه بازیکنان را از دست خواهند داد.

در سال های اخیر شاهد بودیم که استودیوهای بزرگ با احتیاط بسیار بیشتری نسبت به گذشته بازی های AAA را طراحی و عرضه می کنند. این عمدتا به دلیل افزایش قابل توجه بودجه است که در صورت شکست بازی منجر به ضررهای بزرگ می شود.
در صحبت با Gamesindustry.biz، لوین در مورد تجربیات خود از زمانی که Take-Two توسعه دهنده Bioshock Irrational Games را در سال 2017 تعطیل کرد، صحبت کرد. اکنون Ghost Story Games یک استودیوی جدید است که Judas را توسعه می دهد، که بسیار یادآور Bioshock است.
او در ادامه صحبت های خود در مورد چالش های توسعه بازی خاطرنشان کرد: روند ساخت بازی بسیار ساده بود اما اکنون به دلایلی مانند گرافیک بالا، نیاز به واقع گرایی و بودجه بالا بسیار پیچیده شده است. در نهایت، کن لوین در مورد وضعیت فعلی بازی های AAA گفت:
مشکل بازی های AAA این است که اگر به ویژه در بازی های ویدیویی نوآوری نکنید، توجه بازیکنان را از دست می دهید زیرا محتوای ارائه شده به تدریج برای آنها تکراری می شود.
وی تاکید کرد که مشکل بازی های AAA این است که اگر نوآوری نداشته باشند، بازیکنان به تدریج علاقه خود را از دست می دهند و این یکی از دلایل محبوبیت فعلی بازی های مستقل در بین گیمرها است.
لوین سپس به جهان سینمایی مارول به عنوان نمونه ای از از دست دادن علاقه مخاطبان به دلیل ناتوانی در ارائه نوآوری اشاره کرد. با جوداس، او در حال دور شدن از سریال موفق Bioshock است، که ریسک بزرگی است، اما امیدوار است در پایان به نتیجه برسد.

منبع: https://gamefa.com/1114477/aaa-games-will-lose-attention-if-theres-no-innovation-says-bioshock-creator/