
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
سازندگان بازی نگران تغییرات اخیر قیمت موتور Unity هستند
استودیوی بازی سازی مستقل Aggro Crab که بازی آن یعنی بازی Another Crab’s Treasure، در سال ۲۰۲۴ برای Xbox Game Pass عرضه خواهد شد، به این معنی که نصب آن برای ۲۵ میلیون مشترک این سرویس رایگان خواهد بود. اگر کسری از این کاربران بازی را دانلود کنند، Unity می تواند هزینه ای را دریافت کند که به درآمد توسعه دهنده آسیب زیادی وارد کرده و پایداری کسب وکار آن را تهدید می کند. این تصمیم، توسعه دهنده ی مذکور و تعداد بی شماری از سازندگان دیگر را در موقعیتی قرار می دهد که ممکن است نتوانند استفاده از موتور مذکور را برای عناوین بعدی خود توجیه کنند. اگر این تغییرات لغو نشوند، توسعه دهنده به کنار گذاشتن این موتور فکر می کند که تجربه ی کار با آن در طول سال ها انباشته شده است و کار را از ابتدا در یک موتور جدید شروع می کند؛ موردی که البته ترجیح می دهد انجام ندهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟
منبع: Twistedvoxel
منبع: https://gamefa.com/977348/game-devs-raise-concern-over-recent-unity-pricing-changes/
توسعه دهندگان بازی از سراسر جهان نگرانی خود را در مورد تغییرات اخیر قیمت گذاری که در موتور Unity ایجاد شده است، ابزار کرده اند.
همچنین Innersloth، استودیوی سازنده ی عنوان محبوب Among Us، اظهار داشت که تغییر قیمت ایجاد شده توسط Unity نه تنها به توسعه دهندگان آسیب می رساند، بلکه روی استودیوهای بازی سازی با هر بودجه و اندازه ای نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر این اتفاق بیفتد، تیم توسعه دهنده باید محتوا و ویژگی هایی را که بازیکنانش مشتاقانه منتظر آن بودند، به تعویق بیاندازد.
استودیوی بازی سازی مستقل کومیهو (Kumiho) نیز در بیانیه ای نگرانی خود را مطرح و اشاره کرد که تغییر قیمت Unity می تواند بسیاری از مشاغل را در موقعیت نامشخصی قرار دهد. به طور خاص، قوانین مربوط به سرویس هایی مانند Xbox Game Pass که در آن بازیکنان می توانند هر تعداد بازی را که می خواهند (به عبارتی دیگر، هر چند بار که می خواهند) با هزینه ماهانه دانلود کنند، باعث می شود که Unity پول بیشتری از توسعه دهنده دریافت کند.
در عین حال، استودیوی Colorgrave Games نگرانی خود را نسبت به طرح قیمت گذاری جدید Unity ابراز کرده است و بیان می کند که این تصمیم به طور چشمگیری بر جامعه توسعه دهندگان کوچک تری که یونیتی به پشتیبانی از آن ها کمک کرده، تأثیر منفی می گذارد. تیم سازنده نمی داند که این طرح برای استودیو در آینده چه معنایی دارد و از این فرصت استفاده می کند و بابت تاخیرهایی که ممکن است ایجاد شود عذرخواهی کرد، زیرا تلاش می کند متوجه شود که قرار است چه کاری انجام دهد.
اخیراً چند توسعه دهنده ی بازی در رسانه های اجتماعی نسبت به تغییرات شدید قیمت گذاری جدید که در انجین Unity ایجاد شده است، واکنش نشان داده اند. سازنده موتور بازی اعلام کرده است که به زودی برای هر بازی این انجین که در دوره خاصی نصب شده است، بدون توجه به نحوه تهیه آن، هزینه ای از توسعه دهندگان دریافت خواهد کرد.