سازندگان Redfall روی حذف نیاز اتصال دائم به اینترنت در بخش تکنفره کار میکنند
هاروی اسمیت (Harvey Smith)، کارگردان بازی Redfall، در مصاحبهای جدید با وبسایت Eurogamer فاش کرد که تیم سازندهی این اثر اکنون در حال تلاش برای تغییر نحوهی عملکرد بازی است تا امکان تجربهی آن به صورت آفلاین در بخش تکنفره را فراهم کند.
این امر به ما اجازه میدهد تا برخی از موارد دسترسی را انجام دهیم. همچنین این موضوع به ما امکان مسافت سنجی را میدهد؛ به عنوان مثال اگر بازیکنان از نردبانها بیفتند و بمیرند، چیزهای جالبی پدیدار میشوند. بنابراین ما میتوانیم کد نردبان را تغییر دهیم. دلایلی وجود دارد که قصد انجام این کار را داریم که موذیانه نیستند.
هاروی اسمیت در ادامه به توضیح در مورد این موضوع پرداخت که چرا دنیای بازی Redfall در وهله اول برای آنلاین بودن طراحی شده بود.
هیچ نوع فروشگاه و پرداخت درون برنامهای در بازی وجود ندارد. شما می توانید لباسها و چیزهایی از این قبیل را در جهان بازی پیدا کنید که آنها مال شما هستند. ما برای یک DLC برنامهای داریم که در آن چند بار یک بسته شامل چیزهایی مانند اسلحه، لباس، شخصیتها و… را میفروشیم. در مورد این موارد بسیار هیجان زده هستم، اما این مانند یک DLC خواهد بود که از طریق ایکس باکس یا هر پلتفرم دیگری میخرید. نسخهای به نام Bite Back از بازی اصلی وجود دارد که با خرید آن برخی از موارد اشاره شده را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. ما قبلا در سری بازیهای Dishonored این برنامه را داشتیم و برای هر بازی که میسازیم، چنین چیزی را داریم.
ما انتقادات را با همدلی فراوان میپذیریم و به آن گوش میدهیم. قبلاً کار را برای رسیدگی به این موضوع در آینده آغاز کرده ایم. باید کارهایی مانند رمزگذاری فایلهای ذخیره شده و انجام برخی اقدامات در بخش رابط کاربری برای پشتیبانی از آن انجام دهیم. ما در حال بررسی امکان حذف نیاز به اتصال دائم به اینترنت در بخش تکنفره هستیم، اما در این خصوص قولی نمیدهم، اما میتوانم بگویم در حال بررسی و کار فعالانه برای رفع آن در آینده هستیم.
افرادی هستند که در مکانهایی زندگی میکنند که قطعی اینترنت وجود دارد یا پهنای باندشان خراب است، یا با اعضای خانوادهشان رقابت میکنند، زیرا به عنوان مثال، یکی از اعضای خانواده فیلمی را در دستگاه دیگری پخش میکند. بنابراین فکر میکنم این یک انتقاد مشروع است.
بازی شوتر اول شخص جهان باز Redfall در تاریخ ۲ مه ۲۰۲۳ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه برای مشترکین سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
معمولاً دو راه وجود دارد که سازندگان میتوانند به آن واکنش نشان دهند: اینکه بگویند بازی کاملاً آنلاین است و باید برای تجربهی آن اتصال دائم به اینترنت داشته باشید. اگر به اکانت استیم خود وارد شوید و آنلاین نباشد، عصبانی میشوید. همچنین اگر بازی را روی دستگاه ایکس باکس خود نصب کنید و نتوانید آخرین پچ را دریافت کنید، یا ببینید دوستانتان چه کار میکنند، عصبانی خواهید شد. دوم اینکه بگویند شما میخواهید همیشه آنلاین باشید؟ پاسخ اول به نظر من فاقد همدلی است.
اما سوال اینجاست چرا گیمری که میخواهد بازی را بدون افراد دیگر به صورت تکنفره تجربه کند، به آنلاین بودن دائم نیاز دارد؟ کارگردان Redfall در پاسخ به این سوال میگوید این بازی به شکلی طراحی شده است تا به سازندگان کمک کند که متوجه شوند افراد چگونه آن را تجربه میکنند و چه زمانی با مشکل مواجه خواهند شد.
توسعهدهندگان عنوان Redfall در استودیوی آرکین (Arkane) به طور فعالانه در تلاش هستند تا الزام اتصال دائم به اینترنت را در زمان تجربهی بازی به صورت تکنفره حذف نمایند.
کارگردان Redfall در خصوص انتقادات و واکنشهای منفی به خبر اعلام نیاز آنلاین بودن دائم در زمان تجربهی بخش تکنفره و همچنین احتمال بروز برخی تغییرات در این مورد اظهار داشت:
در قسمتی از این مصاحبه، از اسمیت در خصوص واکنش وی نسبت به افرادی که میخواهند بازی را در دنیایی که اکثر دستگاهها معمولاً به اینترنت متصل هستند، به صورت کاملاً آفلاین تجربه کنند، سوال پرسیده شد. وی در این باره توضیح داد: