سری اس بیشتر یک کنسول پشتیبان است
همانطور که انتظار میرود مایکروسافت از این کنسول به صورت جانانه دفاع کرده است. برای مثال معمار سیستم ایکس باکس یعنی اندرو گوسن (Andrew Goossen) گفته که ایکس باکس سری اس به پیشرفت نسل کنونی کنسولها ضربه نخواهد زد و حتی به آن کمک هم میکند.
برای مثال آیا ایکس باکس سری اس با توجه به سختافزار ضعیفتری که نسبت به ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ دارد به یک مشکل تبدیل خواهد شد؟ واضحا برای یافتن پاسخ این سوال باید بیشتر صبر کنیم. با این حال آقای خوزه کارلوس مونترو (Jose Carlos Montero)، مدیر عامل استودیوی Red Mountain، بر این باور است که این کنسول قدرت در ردهبندی قدرت کنسولهای این نسل در ردهی پایینتری قرار میگیرد.
در مصاحبهای جدید با GamingBolt، آقای مونترو گفت که به نظر او کنسول ایکس باکس سری اس بیشتر یک کنسول پشتیبان است. خصوصا با توجه به سرویس Game Pass که به یکی از نقاط قوت مایکروسافت تبدیل شده است. او همچنین گفت که بعید میداند این کنسول بتواند طبق وعدههای ابتدایی مایکروسافت بازیهای سنگینتر را با تنظیمات ۱۴۴۰p/60 FPS اجر اکند. مونترو گفت:
از زمان عرضهی کنسول ایکس باکس سری اس، واکنشها نسبت به آن دو دسته بوده است. چندین توسعهدهنده در این مورد صحبت کردهاند که سختافزار ضعیفتر این کنسول نسبت به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس میتواند به توسعهی بازیهای جدید ضربه بزند. با این وجود در عین حال برخی استودیوها نظر کاملا مخالفی را داشتهاند.
حفظ ۱۴۴۰p/60 FPS برای بازیهای باقی مانده در این نسل کار دشواری خواهد بود. با وجود اینکه ایکس باکس خیلی سعی دارد این کنسول را بفروشد، اما من فکر نمیکنم که کسی بخواهد این کنسول را به عنوان کنسول اصلی خود در باقی نسل نهم بخرد. به نظرم این کنسول بیشتر به عنوان یک پشتیبان عمل خواهد کرد. برای مثال در کنار پلی استیشن ۵ یک ایکس باکس سری اس دارید که از آن برای تجربهی بازیهای انحصاری ایکس باکس یا بهره بردن از Game Pass فوقالعاده استفاده میکنید. اگر به دنبال کیفیت بیشتر هستید مستقیما به سراغ پلی استیشن ۵ یا PC خواهید رفت.
در همین حال باید گفت که بازی استودیوی Red Mountain یعنی The Crown of Wu امروز برای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴ و پلتفرم PC منتشر شده است. نسخههای ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان هم در دست توسعه هستند.
کمی دو سال از ورود به نسل نهم کنسولهای بازی میگذرد، اما به نظر میرسد که ما تنها در حال کشف قابلیتهای این سختافزار جدید هستیم. توسعهدهندگان و ناشران در حال ورود به فضایی هستند که دیگر بازیهای میان نسلی نمیسازند و در عوض کل تمرکز آنها روی سختافزار نسل کنونی خواهد بود. این یعنی هنوز سوالات زیادی در مورد کنسولهای نسل نهمی باقی مانده که از زمان عرضهی آنها در پایان سال ۲۰۲۰ بدون پاسخ باقی مانده است.
مدیر عامل استودیوی Red Mountain، سازندهی بازی The Crown of Wu، گفته که تصور حفظ وضوح تصویر ۱۴۴۰p و نرخ فریم ۶۰ توسط ایکس باکس سری اس در طول نسل جاری دشوار است.
منبع: https://gamefa.com/923323/the-crown-of-wu-dev-xbox-series-s-is-more-of-a-support-console/