سود Electronic Arts با رشد 13 درصدی به 1.3 میلیارد دلار رسید
در یک جلسهی مالی مدیر ارشد مالی Electronic Arts یعنی آقای کریس سو (Chris Suh) گفته که تاخیر خوردن بازی Star Wars Jedi: Survivor و تعطیل شدن بازی Apex Legends Mobile در این مهم تاثیرگذار بوده است. مدیر عامل Electronic Arts یعنی آقای اندرو ویلسن (Andrew Wilson) در این باره گفته:
در سهماههی سوم، Electronic Arts تجربههای با کیفیتی را به بازیکنان ارائه داد. برخی از بزرگترین فرنچایزهای ما رکوردشکنی کردهاند و شبکهی بازیکنان ما رشد کرده است. با این حال شرایط اقتصادی کنونی روی نتایج سهماههی سوم ما تاثیرگذار بوده است.
Electronic Arts برنامههای خود برای سال مالی جاری را پس از یک سهماههی سوم چالش برانگیز تغییر داده است. درآمد و سود این شرکت نسبت به سهماههی سال قبلی افزایش داشته، اما با این حال این شرکت پیشبینیهای خود برای کل سال را تغییر داده است. این شرکت حالا انتظار دارد که سود خالص کل سال بین 7.07 تا 7.17 میلیارد دلار باشد.
سود شرکت Electronic Arts در سهماههی سوم سال مالی جاری رشدی 13 درصدی داشته و به 1.3 میلیارد دلار رسیده است، اما این شرکت پیشبینی سود کل سال خود را کاهش داده است.
با این حال این چالشها به خاطر عرضهی بازی FIFA 23 و رکوردشکنیهای این بازی نتوانستند مانع از رشد سود این شرکت نسبت به سال گذشته شوند. اندرو ویلسن گفته که FIFA 23 به بزرگترین بازی تاریخ این فرنچایز تبدیل خواهد شد و رشد فروش این بازی در آمریکای شمالی نسبت به نسخهی سال گذشته 50 درصد بوده است. همچنین FIFA Mobile هم نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهای داشته است. شبیهساز فوتبالی Electronic Arts در سال آینده به خاطر پایان همکاری چند دههای این شرکت با FIFA تحت نام EA Sports FC منتشر خواهد شد.
در نهایت هم باید گفت که کنسولها همچنان بزرگترین منبع درآمد برای الکترونیک آرتس در این سهماهه (1.575 میلیارد دلار) بوهاند. 464 میلیون دلار هم متعلق به بازار PC و 303 میلیون دلار هم سهم بازار موبایل است. در سهماههی پایانی سال جاری مالی الکترونیک آرتس انتظار درآمدی بین 1.7 تا 1.8 میلیارد دلاری را دارد. در این سهماهه شاهد انتشار بازیهای Dead Space Remake و Wild Hearts هستیم.
چالشی که الکترونیک آرتس در سهماههی گذشته مواجه شده مشابه با سال 2021 است. در آن دوران هم شاهد عرضهی Battlefield 2042 بودیم. با این حال در سال 2022 خبری از چنین عرضهی بزرگی برای الکترونیک آرتس نبود. عملکرد Apex Legends هم ضربه خورده است. در حالی که الکترونیک آرتس انتظار داشت که بازیکنان به خاطر عرضهی بازیهای جدید کمتر Apex Legends را تجربه کنند، اما ظاهرا کاهش تعامل بازیکنان با این بازی بیشتر از انتظارات بوده است.