سونی تصادفاً اطلاعات درآمد خود از Call of Duty را فاش کرد

طبق گزارش The Verge، سند ویرایش شده سونی نشان می‌دهد که ارزش بازی‌های Call of Duty تنها در ایالات متحده در آن سال (۲۰۲۱)، ۸۰۰ میلیون دلار بوده است؛ و به ظاهر ۱.۵ میلیارد دلار در سطح جهانی.

همانطور که The Verge گزارش می‌دهد، این اطلاعات محرمانه ظاهراً با یک خودکار ویرایش شده بودند، اما پس از اسکن اسناد، برخی از جزئیات به وضوح قابل مشاهده هستند. پس از تحقق این امر، اسناد مذکور از دید عموم خارج شد.

علاوه بر این، این سند تأیید می‌کند که قرارداد بازاریابی موجود سونی با اکتیویژن فقط شامل یک بازی دیگر از سری Call of Duty می‌شود. در ادامه آمده است:

در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۴ میلیون کاربر (بر اساس دستگاه) ۳۰ درصد یا بیشتر از زمان خود را صرف بازی Call of Duty کردند، حدود ۶ میلیون بازیکن بیش از ۷۰ درصد از زمان خود را به تجربه Call of Duty اختصاص داده و حدود ۱ میلیون کاربر نیز ۱۰۰ درصد از زمان بازی خود را برای فرانچایز Call of Duty خرج کرده‌اند.

منبع: VGC


منبع: https://gamefa.com/953036/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%D8%A7%D9%8B-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-call-of-duty-%D8%B1%D8%A7/

این رقم زمانی به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد که میانگین هزینه سالانه بازیکنان Call of Duty برای سخت‌افزار پلی استیشن، لوازم جانبی، اشتراک و سرویس‌ها را نیز در نظر بگیریم. The Verge ادعا می‌کند که رقم یاد شده می‌تواند به ۱۵.۹ میلیارد دلار در سال (یا شاید ۱۳.۹ میلیارد دلار) افزایش یابد.

سونی تصادفاً اطلاعات درآمد خود از Call of Duty را فاش کرد. "سونی تصادفاً اطلاعات درآمد خود از Call of Duty را فاش کرد"

سونی پیش از این اعلام کرده بود که در صورت تصاحب اکتیویژن، مایکروسافت می‌تواند یک نسخه پر از باگ و ایراد را برای پلی استیشن منتشر کند تا به چهره‌ این کنسول و برند سونی ضربه بزند؛ ادعایی که سازنده ایکس باکس آن را رد کرد.

گفته می‌شود که بازی بعدی از این سری محبوب، ادامه‌ای بر Modern Warfare 2 سال گذشته خواهد بود و توسط Sledgehammer Games توسعه یافته است.

در همین سال، طرفداران این سری به طور متوسط ۱۱۶ ساعت در سال را صرف بازی Call of Duty کردند. این زمان برای بازیکنانی که بیش از ۷۰ درصد از وقت خود را در Call of Duty صرف می‌کنند به طور متوسط به ۲۹۶ ساعت در سال می‌رسد.

تبلیغات

آخرین بازی تحت پوشش قرارداد، یک عنوان دیگر از Call of Duty است که در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

علاوه بر مشخص شدن میزان بودجه این کمپانی برای ساخت بازی‌های مدرنی همچون The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West، اسناد با ویرایش ضعیف منتشر شده به عنوان بخشی از نبرد دادگاه مایکروسافت و FTC، اهمیت کسب و کار Call of Duty برای سونی را روشن کرده است.

یکی از اسناد ارائه شده توسط جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس SIE به FTC، که به دنبال جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت است، سطح تعامل بازیکنان Call of Duty در کنسول‌های پلی‌ استیشن را برجسته می‌کند. در ادامه می‌خوانیم:

اخیراً نیز تایید شده است که عنوان Call of Duty در سال ۲۰۲۱، بیش از یک میلیارد دلار فروش بر روی کنسول‌های پلی استیشن داشته است.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) به طور ناخواسته و تصادفی جزئیات بسیار حساسی را در مورد تجارت پلی استیشن فاش کرده است.