طبق پروندۀ بلندبالای منتشر شده از سوی CMA، سونی باور دارد که ویژگیها و محتویات انحصاریای که مایکروسافت برای نسخۀ ایکس باکس Call of Duty در نظر خواهد گرفت، به احتمال زیاد روی کنسول انتخابی مخاطبین تاثیر خواهد گذشت و اکثریت را به سمت ایکس باکس جذب میکند.
اتحادیۀ آنتیتراست و کنترل بازار اروپا برای تحقیق و بررسی هر چه دقیقتر تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) از سوی مایکروسافت، در حال نظرسنجی از سازندگان، ناشران و توزیعکنندگان صنعت گیم است تا در مورد نگرانیهای آنها آگاه شود و تصمیمی بهتر را اتخاذ کند.
سونی به سازمان تنظیمکنندۀ رقابت در بازار انگلستان گفته است که حتی اگر Call of Duty روی پلی استیشن باقی بماند، همچنان پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت.
طبق بیانیههای سونی خطاب به سازمان کنترل بازار انگلستان، جدای از انتشار نسخههای آیندۀ Call of Duty روی گیم پس (در زمان عرضه)، تفاوتهای احتمالی میان نسخۀ پلی استیشن و ایکس باکس سری Call of Duty پس از تکمیل قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، پلیرها به سمت ایکس باکس جذب خواهند شد. با وجود این که مایکروسافت روی انتشار CoD برای پلتفرمهای پلی استیشن تاکید دارد، اما به نظر میرسد سونی حتی در صورت انحصاری نشدن این فرنچایز، همچنان با تصاحب اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت مخالف است.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی به سازمانهای تنظیمکنندۀ بازار چنین گفته است:
حتی اگر بازیهای آیندۀ CoD روی پلتفرم پلی استیشن باقی بمانند، شرکت مالک میتواند با افزایش تفاوت میان نسخۀ ایکس باکس و پلی استیشن CoD، بازیکنان را به سمت خود جذب کند. مواردی مثل محتویات اضافۀ انحصاری و نسخۀ بهبود یافته در کنار ارائۀ روی سرویس ایکس باکس گیم پس، همگی میتوانند روی کنسول انتخابی پلیرها تاثیر بگذارند.
طبق گزارشهای منتشر شده از سوی Reuters، اروپا قصد دارد تصمیم مقدماتی خود را تا 17 آبان (8 نوامبر) امسال اعلام کند؛ اما نظرسنجی تا 10 اکتبر به پایان خواهد رسید. انتظار میرود که بعد از تصمیم مقدماتی، کمیسیون اروپا تحقیقات 4 ماهۀ خود را آغاز کند.
سونی
در هفتۀ گذشته، سازمان نظارتی برزیل بدون اعمال هیچگونه محدودیتی، قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید و تصویب کرد. سازمان CADE در ادامه متذکر شد که محتوای انحصاری به شدت برای رقابت در بازار کنسولی اهمیت دارد و یکی از دلایل اصلی رهبری پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف محسوب میشود.