جالب اینجاست که چنین مشکلی در کنسول پلی استیشن ۴ هم مشاهده میشد. این مشخصا یک ایراد بزرگ نیست، اما میتواند کمی آزاردهنده باشد.
سیستم نمایش مدت زمان تجربه بازیکنان در پلی استیشن ۵ کماکان دقیق نیست –
منبع: https://gamefa.com/920519/%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-5/
مشخص نیست سیستم سونی چگونه زمان گیمپلی هر بازی را محاسبه میکند و برخی از طرفداران این نظریه را مطرح کردند که اتصال به PSN نقش مهمی در این بخش دارد. در اوایل این هفته، سونی یک بهروزرسانی نرمافزاری برای پلی استیشن ۵ ارائه کرد. بازیکنان میتوانند ساعتهای تجربه خود از هر بازی را در داشبورد کنسول مشاهده کنند. طرفداران بلافاصله متوجه خراب شدن شمارنده شدند؛ برخی هم ادعا کردند که برای شمارش دقیق نیاز به اتصال به اینترنت است. یکی از طرفداران گفت:
من همیشه هنگام بازی کردن بازیهایی از جمله عناوین تک نفره به PSN متصل هستم. به گفته سونی، من ۹ ساعت از هاگوارتز Legacy را بازی کردهام، اما میدانم این زمان بیشتر بوده است. این سیستم همچنین نشان میدهد که من ۱۸ ساعت را صرف تجربه A Plague Tale: Requiem کردهام که به زمانی که برای تمام کردن آن صرف کردهام، نزدیک نیست.