شاید زمان آن رسیده است که FromSoftware به ریشه های خود بازگردد
انتشار: آذر 17، 1403
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404

شاید زمان آن رسیده است که FromSoftware به ریشه های خود بازگردد


FromSoftware عناوین موفق خزنده سیاهچال مانند King\'s Field و Shadow Tower را در کارنامه خود دارد که می تواند با بازگشت به آن فرمول و اتخاذ رویکردی تکاملی، اثری منحصر به فرد ارائه دهد.

تبلیغات

FromSoftware در مقطع حساسی قرار دارد. Elden Ring و Armored Core هر کدام شامل 6 آیتم منحصر به فرد برای انواع مربوط به خود هستند. اگرچه ممکن است دنباله هایی برای این آثار ساخته شود، اما در نوع خود بازی های کاملی هستند. با توجه به اینکه FromSoftware در حال توسعه بازی های جدید زیادی است، این امکان وجود دارد که در بین پروژه های آینده این استودیو شاهد توسعه یکی از آثار قدیمی با رویکردی متفاوت باشیم. مسلما اکنون زمان مناسبی است که FromSoftware به مجموعه King\'s Field بازگردد. حالا این بازگشت می تواند در قالب یک راه اندازی مجدد، بازسازی یا دنباله معنوی اتفاق بیفتد.

FromSoftware به عنوان یک شرکت نرم افزاری تجاری در دهه 1980 شروع به کار کرد. در واقع این استودیو با عرضه King\'s Field در سال 1994 وارد دنیای بازی های ویدیویی شد.این بازی تیراندازی اول شخص در سبک فانتزی تاریک به محض عرضه توانست سر و صدای زیادی در صنعت بازی ایجاد کند. کینگز فیلد مملو از معماها و مبارزات چالش برانگیز بود و فضای تاریک آن باعث شد در بین رقبا متمایز شود. موفقیت این اثر منجر به ساخت سه سریال دیگر به همراه چندین اقتباس معنوی شد که از مهمترین آنها می توان به عناوین ترسناک Shadow Tower و اثر کمتر شناخته شده Eternal Ring اشاره کرد. برای برخی از بازیکنان، این ماجراجویی های اول شخص همچنان مانند تجربه های ناب FromSoftware است.

شاید وقت آن رسیده است که به ریشه های FromSoftware - Gamefa برگردیم

نزدیک به 20 سال از انتشار Shadow Tower Abyss می گذرد. از آن زمان، ژانر اول شخص سیاهچال خزنده به طور مداوم احیا و دگرگون شده است. اخیراً، بازی های مستقل مانند Lunacid و Devil\'s Spire با احیای خزنده های سیاه چال به سبک قدیمی، به King\'s Field و Shadow Tower ادای احترام کرده اند. در حالی که این بازی ها روح بازی های شوتر اول شخص FromSoftware را حفظ کرده اند، شاید زمان آن رسیده است که استودیو بدرخشد و این سبک را زنده کند.

FromSoftware قادر است ژانر خزنده سیاهچال را از منظری جدید به تصویر بکشد. بیایید فرض کنیم که این استودیو از تمام تجربیاتی که بین دو دهه Shadow Tower Abyss و Elden Ring به دست آورده برای احیای این ژانر استفاده خواهد کرد. نتیجه احتمالاً یک کار بسیار نوآورانه خواهد بود.

شاید وقت آن رسیده است که به ریشه های FromSoftware - Gamefa برگردیم

در Elden Ring چیزهایی مانند پازل ها، چالش ها، ماموریت ها و تعامل با NPC های دنیای Solsborn شکل نهایی را به خود گرفته اند. گنجاندن این عناصر در اثری مانند King\'s Field می تواند دنیایی زنده تر از همیشه بسازد. ترکیب عمق نبرد اندازه گیری شده و سیستم جادویی جامع Eternal Ring با مکانیک مدرن Elden Ring در نهایت یک ژانر متمایز اکشن دانجون خزنده ایجاد می کند که شاید شبیه نسخه اول شخص Dark Souls باشد.

از طرفی عناصر ادراک و جنون در Bloodborne را نیز می توان منبع الهام مناسبی دانست. سیستم حرکت و طراحی سطح در Sekiro: Shadows Die Twice می تواند یک دنیای سه بعدی منحصر به فرد ایجاد کند. اگر عناصر Dungeoncrawler را با چنین دنیایی ترکیب کنیم، به یک اثر شگفت انگیز می رسیم که از دیگر بازی های Soulzborn متمایز است.

علاوه بر عناصر گیم پلی، FromSoftware می تواند دنیای گسترده تر و پیچیده تری را با استفاده از فناوری های مدرن ایجاد کند. در حالی که عناوین PS1 و PS2 جذابیت خاص خود را دارند، تجربه اول شخص یک خزنده سیاهچال AAA نسل بعدی می تواند بسیار متفاوت، تازه و فراموش نشدنی باشد. حتی از منظر سوم شخص، حضور Majula در Dark Souls 2 یک لحظه فراموش نشدنی است.

با توجه به اینکه هنوز چیزی اعلام نشده و هیچکس خارج از FromSoftware نمی داند چه خبر است و چه پروژه هایی در دست ساخت است، باید در نظر داشت که ساخت اثری در سبک Dungeon Crawler محتمل ترین گزینه برای بازی بعدی این استودیو نیست.


منبع: https://gamefa.com/1044675/fromsoftware-next-game-kings-field-spiritual-successor/