شوهی یوشیدا از کمک PS Plus به چرخه‌ی حیات بازی‌ها می‌گوید


رئیس بخش عناوین مستقل پلی استیشن، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، اعلام کرد که ناشران باید از سرویس PS Plus بهره ببرند تا چرخه‌ی حیات عناوینشان را مدیریت نمایند.

به نقل از رسانه‌ی GameIndustry.biz، طی مصاحبه‌ای در رویداد GI Live شهر لندن، یوشیدا در مورد رویکرد سونی در قبال سرویس اشتراکی خود توضیحاتی را ارائه داد و تصریح کرد که این شرکت همچنان به عرضه‌‎ی جداگانه‌ی عناوین پیش از قرارگیری روی سرویس‌های اشتراکی باور دارد.

با این حال، سونی با پلی استیشن پلاس خدماتی اضافه بر سازمان را به سازندگان و ناشران ارائه می‌دهد. بخشی از صحبت‌های یوشیدا به شرح زیر است:

پلی استیشن پلاس جدید در انواع مختلفی در دسترس است و کلیت آن به پلی استیشن پلاس پیشین شباهت دارد؛ ما همچنان دو یا سه بازی جدید را در ماه منتشر می‌کنیم و سطحی جدید با نام اکسترا (Extra) مجموعه‌ای شامل صدها بازی را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد. رویکردمان در اکسترا کمک به ناشران در مدیریت چرخه‌ی حیات عناوینشان است. در گذشته، مدیریت عناوین فرست‌پارتی پلی استیشن را بر عهده داشتم. بنابراین، می‌دانم که فرآیندی نظیر فیلم‌ها را طی می‌کنند. فیلم‌ها ابتدا در سینما اکران می‌شوند، سپس به شبکه‌های پولی، سرویس‌های اشتراکی یا شبکه‌های عمومی منتقل می‌شوند و در هر مرحله، هم درآمدزایی می‌کنند و هم به مخاطبان بیش‌تری نمایش داده می‌شوند.

شوهی یوشیدا

او در ادامه به جزئیات شرایط بازی‌های ویدیویی می‌پردازد و می‌گوید:

تبلیغات

به طریقی مشابه، ما به عرضه‌ی جداگانه‌ی عناوین باور داریم و پس از شش یا سه ماه، یا حتی سه سال، زمانی که آمار فروش بازی پایین می‌آید، اضافه کردن آن بازی به سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا مخاطبان جدید بیش‌تری را با بازی آشنا می‌کند. ممکن است برخی از افراد، عرضه‌ی اولیه‌ی این عناوین را از دست بدهند. بنابراین، این رویکرد فرصت خوبی برای تجربه و دهان به دهان چرخیدن آوازه‌ی آن‌ها میان مردم است تا مخاطبان بیش‌تری به بسته‌ی گسترش‌دهنده یا دنباله‌ای که از یک مجموعه در حال ساخت است، جذب بشوند. پس ما ناشران را تشویق می‌کنیم که برای مدیریت چرخه‌ی حیات هر یک از عناوین خود، از این سرویس‌ها بهره ببرند.

شوهی یوشیدا

سونی بر خلاف شرکت رقیب خود مایکروسافت (Microsoft) و سرویس اشتراکی‌اش یعنی گیم پس (Game Pass)، همواره موضع قاطع خود در عدم اضافه کردن بازی‌های جدید در روز عرضه به پلی استیشن پلاس را حفظ کرده است.

جیم رایان (Jim Ryan) هنگام رونمایی از پلی استیشن پلاس جدید، اعلام کرده بود که تولید و عرضه‌ی عناوین پلی استیشن از چرخه‌ای موفق پیروی می‌کند. قرارگیری این بازی‌ها در سرویس اشتراکی همزمان با عرضه‌ی اولیه، به چرخه‌ی مذکور صدمه می‌زند و در درازمدت بر کیفیت ساخته‌های این شرکت تأثیر منفی می‌گذارد.

پس از انتشار هر یک از عناوین فرست‌پارتی سونی، بازیکنان حدس و گمان‌های خود را در رابطه با زمان قرارگیری آن‌ها روی پلی استیشن پلاس اعلام می‌کنند. بازی‌های Returnal ،Ghost of Tsushima Director’s Cut و Final Fantasy 7 Remake نزدیک به یک سال پس از عرضه‌ی اولیه‌ی خود به این سرویس اضافه شدند.

شایان ذکر است که با توجه به صحبت‌های یوشیدا، زمان وقوع این رخداد به وضعیت منحصر به فرد هر یک از بازی‌ها بستگی دارد.

AxebangerAli984


منبع: https://gamefa.com/870756/%D8%B4%D9%88%D9%87%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%85%DA%A9-ps-plus-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2/