در این باره کاملا باهات موافقم. به نظرم اگر این پروژهها در نزدیکی مراحل پایانی معرفی بشن بسیار بهتر خواهد بود چرا که تا اون موقع سازندهها ایدهی کلی بازی رو پیادهسازی کردن و میتونن نمایش صادقانهتری از اون داشته باشن. چنین رویکردی در قبال معرفی باعث میشه هایپ طرفدارا به شدت بالا بره و در نتیجه درست مثل Cyberpunk 2077 شروع به فشار وارد کردن به سازندهها جهت انتشار بازی میکنن.
گرالت از اون کاراکترهایی هست که ماجراجویی باهاش، همیشه برام لذتبخش بوده و خب، چه خبری بهتر از یه تجدید دیدار با شخصیت دوست داشتنی سری ویچر؟ از صمیم قلب آرزو دارم که استودیوی CPR از اشتباهاتی که سر پروژهی سایبرپانک رخ داد، درس گرفته باشه و حسابی روی پروژههای جدیدش و به خصوص این بازی کار کنه. برای این استودیوی لهستانی، آرزوی موفقیت دارم.
امروز، محمدرضا نوروزی و آرمان زرمهر، دو عضو عزیز تحریریه و دو دوست خوبم در کنار من هستن و با هم، نگاهی کلی به اعلام رسمی بازسازی نسخهی اول The Witcher خواهیم داشت.
اما در رابطه با Witcher، به نظر من این یکی از منطقیترین ریمیکهاییه که در چندسال اخیر خبر ساختش اعلام شده. هر کسی که نسخهی اول این فرنچایز رو حتی یک دههی پیش هم تجربه کرده باشه به خوبی میدونه که مکانیزمها و مخصوصا سیستم مبارزات این بازی به شدت خشک و منسوخ شده هستن اما با این وجود ساختار، داستان و شخصیتهای اون فوقالعاده بودن و بنابراین بازسازی این بازی با تکنولوژی امروزی میتونه مشکلات نسخهی اوریجینال رو برطرف کنه و یک تجربهی عمیقتر رو بهمون ارائه بده.
آرمان زرمهر
ممنونم از آرمان و محمدرضای عزیز که نظراتشون را باهامون به اشتراک گذاشتن.
در کل همونجوری که جفتتون اشاره کردین، ریمیک کردن چیزیه که باید توی قالب مشخص و با پشتوانهی نیاز شکل بگیره. یه بازی که دو دهه از عمرش میگذره و عملا تمام مکانیزماش منسوخ شدن، یه گزینه عالی برای ریمیک شدنه. خصوصا اگه پرطرفدار باشه. ولی از طرف دیگر بعضی ریمیکها اصلا منطقی نیستن. مثل ریمیک The Last of Us Part One؛ هر چند که ازش لذت بردم، ولی اصلا و ابدا نیازی بهش نبود و شاید بهتر بود یک دهه بعد ساخته میشد.
به عنوان مثال ریمیک Resident Evil 4 عنوانیه که برای اون لحظه شماری میکنم این درحالیه که شخصا تا همین امروز معتقدم که نسخهی اصلی همچنان به خوبی Hold Up میکنه و قابل بازیه اما به نظرم بازسازی اون این فرصت رو برای سازندگان به وجود میاره که نه تنها ایدههایی که شاید به دلیل محدودیت سختافزاری توانایی پیاده سازیش رو توی نسخهی اصلی نداشتن رو پیاده سازی کنن بلکه میتونن تغییرات بسیار مطلوبی توی داستان بازیها هم بوجود بیارن. این تغییرات لزوما نیاز نیست تغییرات وقایع داستانی باشه بلکه میتونه گسترش، بهینهسازی و یا ارائهی بهتر اونا باشه
محمدرضا نوروزی:
ولی خب برای قضاوت خیلی زوده و فقط در این حد میدونیم که سالها با عرضهی بازی فاصله داریم.
چرا که نه! Cd Project Red به گیمرها ثابت کرده که توانایی خلق آثار بزرگ و باشکوه رو داره. حتی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم به جز مشکلات فنیای که داشت، اثر بدی به شمار نمیرفت و مخصوصا از حیث داستان، اثر خیلی خوبی بود.
محمدرضا نوروزی:
به نظر من کاملا برعکس این مسئله صادقه. داستان نسخهی اول بسیار عمیق و جذاب بود و همونطور که گفتم بسیاری از کاراکترهایی که در اون حضور داشتن بسیار دوستداشتنی و به یادموندنی بودن. به طور کلی به نظر من اگر فرنچایز The Witcher در یک مورد هیچ وقت ناامید کننده واقع نشده باشد اون مورد داستانسرایی و شخصیت پردازیه. اما در جواب به اینکه آیا باید تغییراتی در داستان اعمال بشه باید بگم بله! این یکی از اهداف اصلی ریمیکها محسوب میشه و با وجود اینکه داستان نسخهی اصلی همچنان خیلی خوبه اما به دلیل انعطاف پذیر بودن دنیای این فرنچایز، به نظرم پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود داره.
به نظرتون سیدی پراجکت، با اعلام ساخت چند پروژه سالها قبل از انتشار رسمی، یجورایی اشتباهات سایبرپانک ۲۰۷۷ رو تکرار نمیکنه؟ بهتر نبود یکی دو سال قبل انتشار ازش رونمایی بشه؟ همین الان نزدیک ۶ تا پروژه رو معرفی کردن!
به طور کلی از وقتی که کپکام نسخهی دوم RE رو بازسازی کرد، بازسازی عناوین مختلف بیشتر به یک نورم تبدیل شده و بیشتر مثل یک شمشیر دو لبه عمل میکنه. شخصا هیچ مشکلی با بازسازی آثار منسوخ شده ندارم و همونطور که در گذشته هم بارها در مقالاتم اشاره کردم، به نظرم اگر رویکردی منطقی در قبال این آثار اتخاذ بشه قطعا میتونه به نفع اون فرنچایز باشه.
خبر بازسازی نسخهی اول The Witcher، یجورایی غافلگیر کننده بود، البته به شخصه حدس میزدم سی دی پراجکت رد به خاطر پول هم شده، دوباره ما و گرالت رو به هم برسونه!
اکثر کسایی که نسخهی اول رو تجربه کردن یا داستان و وقایع رو میدونن، اعتقاد دارن نسخهی اول The Witcher از لحاظ داستانی خیلی ضعیفه. نظر خودت چیه. آیا توی بازسازی به نظرت نیاز به اصلاحات داستان وجود داره؟