بهکاربردن مصالحی که هم ظاهری جذاب به دفتر کار بدهد، هم کیفیت و دوام مناسبی داشته باشد و هم با میزان بودجه متناسب باشد، نیاز به افرادی دارد که ما طراحی داخلی اتاق اداری را راهنمایی کنند. افرادی که در خط مقدم طراحی محل کار قرار دارند، تلاش میکنند ضمن ایجاد یک محیط تجاری منسجم که پذیرای نوآوری، فرهنگ و چشم انداز شرکت است، نیازهای روزافزون مشاغل را در نظر گرفته و تمرکز زیادی بر افزایش بهزیستی و شادی کارکنان در محیط کار داشته باشند. بخشی از مسئولیت ایجاد آرامش و تمرکز برای کارکنان، به عهده طراح پلان ساختمانهای اداری است. این تقاوتها مبنای طراحی فضای اداری قرار گرفتهاند و نیاز به متخصصی دارد که به این حوزه مسلط است. در این طراحی جسورانه، مواد متضاد و ناهماهنگی مثل ماسه سنگ/نئون، فرش/بتن، شیشه/روکش صمغی خال دار در کنار هم استفاده شده تا ترکیبی متغیر از مواد و بافت خام صنعتی و نوآوری در حال پیشرفت در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به دنیا معرفی شود. در دکوراسیون اداری از یک نور پردازی ایدهآل استفاده کنید: برای داشتن یک نورپردازی ایدهآل در فضاهای اداری باید به میزان کافی از انواع و لایههای مختلف نور در کنار هم استفاده کنید. یک فضای اداری مناسب فراتر از داشتن صندلی های مناسب و تجهیزات کاری برای کارمندان است.
یکی از بهترین روش ها برای استفاده حداکثری از یک محیط اداری و ایجاد یک محیط شاد و مدرن برای کارمندان و مراجعه کنندگان طراحی دکوراسیون اداری می باشد. آنها به یک فضا زندگی فوری می بخشند، رنگ و بویی به آن اضافه می کنند، طراحی محیط اداری را جذابتر میکنند و حتی تاثیرات مثبتی بر مغز ما میگذارند. دکوراسیون داخلی فضاهای اداری: ایده های دکوراسیون اداری برای تسهیل انجام کار،اغلب نیاز کلیدی هر فرد است.از آنجا که برای ادامه زندگی باید کار کرد، اکثر وقت مردم در سرکار می گذرد.بنابراین ،توجه به دکوراسیون فضای اداری و البته راحتی در کار از اهمیت خاصی برخوردار است.احساس راحتی در محیط کار می تواند در خلق و خوی شما تاثیر مثبتی داشته و به بهتر انجام دادن کارتان نیز کمک کند.به غیر از راحتی، زیبایی دفتر کسب و کار می تواند برای کمک به توسعه شغلی شما باشد. هدف ما در طراحی دکوراسیون اداری خلق ارزشی جدید در قالب اثری هنری است. برای طراحی معماری داخلی اداری شرکت، چقدر سرمایه نیاز است؟ امروزه بیشتر از همیشه حرفه ی طراحی داخلی یا معماری داخلی حرفه ای یک امر چالش برانگیز است.
ضمنا برای جلوگیری از خستگی چشم و سردرد، نورپردازی کافی و مناسب در دکوراسیون اداری یک اصل مهم است.از این رو با استفاده از نورپردازی کلی که نورپردازی سقفی نیز نام دارد، می توان نوری یکنواخت در سراسر فضا پخش کرد و فضا را به صورت کلی روشن کرد. علاوه بر این اگر شما می خواهید حس صمیمیت و گرمای خاصی در محیط کار ایجاد شود، می توانید حتی از رنگ های گرم و تیره استفاده کنید. به طور مثال فضایی که برای انتظار مراجعین وجود دارد به صورت یک فضای عمومی است و باید احساس راحتی را در افراد ایجاد کند. هر واحد اداری، بخشهای گوناگونی دارد. برای این موضوع باید در طراحی اداری تجاری برای هر فرد حدالامکان محیطی جداگانه با حریم خصوصی و یا نیمه خصوصی در نظر گرفته شود تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به وظایف خود رسیدگی کند. بدون شک وجود گیاهان، علاوه بر این که در روحیه کارکنان بسیار نقش دارد، موجب میشود مراجعه کنندگان نیز با ورود به اداره یا شرکت، احساس خوبی نسبت به محیط داشته باشند.
یکی از عوامل مؤثر بر شکل و جهت ساختمان اداری اقلیم هر منطقه است. ۴٫ به ساختار ارگونومیک مبلمان اداری توجه کنید. در حالی که با شگفتی درباره ایده های طراحی دکوراسیون داخلی اداری می شنوید باید تنها به صدای درونی و احساس خودتان توجه کنید. طراحی و اجرا دکوراسیون اداری در گروه معماری سفید به صورت تخصصی و متناسب با نیاز کارفرما و برای هر کارفرما به شکلی منحصر به فرد صورت می گیرد. طراحی دکوراسیون اداری یکی از مباحث تخصصی و فنی است که نیاز به تجربه و دانش ویژه دارد. به همین دلیل طراحی داخلی دفتر اداری اهمیت بسیار بالایی دارد و باید به آن توجه شود. توجه به نورپردازی فضای اداری و استفاده حداکثری از نور طبیعی و مصنوعی از دیگر اصول مهم در دکوراسیون داخلی محیط اداری می باشد. سبک های ذکر شده در کنار راحتی و دنجی خاص خود ظاهری مدرن و شیک به فضا می بخشند که کاملا مناسب دکوراسیون اداری است. طراحی و دکوراسیون اداری و دفتر کار باید به گونه ای صورت گیرد که در کنار رعایت نظم و ترتیب محیط کاری، فضای دوستانه و در راستای بهبود عملکرد کارمندان ایجاد گردد.
از جمله تجهیزات مناسب جهت جداسازی فضا های اداری انواع پارتیشن است که از تنوع در طرح و مدل برخوردار می باشد. سادگی طراحی باعث شده تا بتوان انواع مختلفی و ابعاد متفاوتی از این محصولات را در فضاهای محدود بکار گرفت. این روش معمولا به سبکی گفته می شود که افراد بدون سر رشته ای از طراحی داخلی به آن روی می آورند. کاتاپه ها و مبل های قدیمی فرانسوی در کنار اکسسوری های جدید و مدرن مارک آن ها قرار می گیرد. اتاق استراحت به معنای واقعی کیفیت فضا را بالا برده و پرسنل را تشویق می کند در کنار زیبایی های این محیط از جمله گل و گیاه، نور طبیعی و چشم انداز دریا به استراحت بپردازند. این دفتر با هدف بهبودسازی و ارتقای کیفیت محیط کار، حمایت از پرسنل و مشتری ها طراحی و ساخته شده. حذف سیستم های کاری قدیمی و از بین بردن خشکی دکوراسیون دفتر کار، باعث آرامش و زیبایی محیط کار و ساخت دفترِ کار مدرن میشه. همچنین یک طراح ماهر می تواند با توجه به بودجه شما طراحی کرده و از هزینه های اضافی بکاهد.
تیم هایی که تجربیات و کارهای ایده آلی را در این عرصه انجام داده اند. این بخشها شامل: اتاق مدیریت، بخش اداری، کالسنتر، غذاخوری و آشپزخانه، اتاق انتظار، اتاق کنفرانس و غیره است. برای مثال ایجاد فضای کافی برای ملاقاتهای خصوصی، درنظرگرفتن فضایی برای منشی دفتر مدیریت، ایجاد آشپزخانه در موقعیتی که مزاحمتی برای کارکنان و تمرکز آنها نداشته باشد و غیره. از مزایای روش طراحی مدرن، ارتباط بیشتر کارکنان و امکان دسترسی آسانتر آنان با یکدیگر و البته ایجاد فضایی دوستانهتر و است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این گروه معماری داخلی-اداری بیشتر آشنا شویم. به این ترتیب کارکنان دارای فضایی خصوصی هستند. اگر شما تمایل دارید که در محیط شرکت و یا اداره نظم و ترتیب بیشتری برقرار شود بهتر است از کمد های دیواری و قفسه و فایل در این محیط ها برای قرار دادن وسایل مهم استفاده کنید. پس در پارتیشنبندی به این نکته هم باید توجه شود و متناسب با تعداد کارکنان و میزان ارتباط آنها، تقسیمبندی فضا صورت گیرد.
امروزه اغلب ساختمانهای اداری به صورت فلت (flat) طراحی میشوند تا هر کسب و کاری این امکان را داشته باشد تا متناسب با نیاز خود، فضا را تفکیک کند. نوع دیگر طراحی داخلی اداری سبک مدرن است استفاده از این سبک با وجود روحیه بخشی که به محیط کار می دهد در عین حال شرایط رسمی بودن محیط را نیز فراهم میکند. همچنین می توانید یک طراح داخلی را برای طراحی یک اتاق اداری خاص نیز استخدام کنید . طراحی داخلی متناسب با یک محیط اداری می تواند بر خلق و خوی کارمندان و همچنین افزایش بهره وری آنها تاثیر گذار باشد.
گیاهان همیشه در طراحی داخلی سبب ایجاد انرژی مثبت بسیار زیادی در فضا می شوند. همان طور که طراحی دکوراسیون داخلی منزل حائز اهمیت می باشد؛ رعایت اصول ارگونومیک و همچنین ایجاد فضایی بکر و خلاقانه متناسب با شغل و حرفه ای که هر شرکت و یا ارگان با آن سروکار دارد از جمله عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اداری می باشد. انتخاب مناسب ترین طیف رنگی برای دکوراسیون دفتر کار، به طور ویژه ای به نوع کاری که به آن مشغول هستید بستگی دارد. مطمئنا هر کسی میتواند سبک اتاق مورد نظر خود را برای طراحی دفتر کار انتخاب کند. یک اتاق در نگاه اول میتواند یک طرح رنگی به نظر برسد، اما اگر با دقت نگاه کنید، متوجه سایههای درون یک رنگ و بافت پارچهها خواهید شد. اکسسوری باید به دقت و مطابق با دکوراسیون داخلی فضا انتخاب شود. میز کار اصلی را در مرکز فضا قرار دهید: در دکوراسیون اداری باید در ابتدا به جاسازی میز کارتان دقت کنید.
وجود نور کافی در یک محیط اداری علاوه بر حفظ سلامت دید به بالا رفتن روحیه کاری کارمندان نیز کمک می کند. میز کار به عنوان نقطه تمرکز باید در قسمتی از اتاق قرار گیرد که تسلط کافی بر محیط اطراف داشته باشید و بتوانید با همکاران خود در تماس باشید. یکی از مهمترین نکات فضای اداری، برخورداری از نور کافی است. بهره گیری از تجهیزات نورپردازی کم مصرف و در عین حال مدرن در جهت کاهش مصرف انرژی از نکات مهم در نورپردازی فضای اداری محسوب می شود. باید به هماهنگی و همخوانی این تجهیزات با سایر امکانات موجود در فضای اداری و دفتر کار توجه نمود. این اتاق به طور نامحسوسی با اتاق انتظار مشتری ادغام شده و مرز مشخصی ندارند. فضای داخلی ساختمان به نحوی طراحی شده که از ورود نور طبیعی روز به داخل دفتر استقبال کرده و چشم اندازهای زیبای مناطق اطراف را به نمایش می گذارد. این کار به اون ها کمک می کنه تا به جای نشستن، در طول روز حرکت کنن، فعالیت داشته باشن و کمی ورزش کرده باشن. این فضا با توجه به کاربردش، از جهاتی با فضاهای مسکونی متفاوت است.
در فضاهای اداری کوچک معمولا فضای کافی برای میز، صندلی و قفسه وجود ندارد. امروزه طراحی داخلی نه تنها برای محیط های اداری بلکه برای انواع فضاها لازم است. دکوراسیون داخلیبا ۷ سبک از انواع سبک طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی، اجرا یا بازسازی اداری میتوانید به طور رایگان و آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید. در صورت تمایل شما می توانید با کارشناسان شرکت کارانا دکور ارتباط برقرار کنید تا به صورت رایگان به شما در مورد طرح مد نظرتان مشاوره بدهند. این فضای اختصاصی می تواند یک میز، یک قفسه یا گوشه ای از اتاقی باشد. از جمله دیگر مواردی که در اصول معماری ساختمان اداری بزرگ باید رعایت شود، اختصاص یک فضا اتاق آی تی است که سرور های یک شرکت و یا سازمان در این اتاق قرار می گیرند. بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگهای سفید و نقرهای در فضا استفاده شود و هر چه وسایل صاف و صیقلیتر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر طراحی یک محیط اداری نیازمند تخصص و مهارت بالا می باشد و از این رو باید کار را به افراد متخصص سپرد.