منبع: TweakTown
عرضه دیجیتالی عناوین AAA تا سال 2028 تبدیل به استاندارد خواهد شد
منبع: https://gamefa.com/946896/digital-only-aaa-games-to-become-the-standard-by-2028-analyst-predicts/
نظر شما درباره مطالب بالا چیست؟ آیا با پیشبینی و تحلیلهای مت پیسکاتلا موافقید؟ با گیمفا در میان بگذارید.
از آنجا که ناشرها بهشدت علاقهمند به کم کردن هزینهها و بالابردن حاشیه سود هستند، احتمالاً بازیهای AAA تا سال ۲۰۲۸ فقط بهصورت دیجیتالی منتشر خواهند شد.
از طرفی این تصمیم، موجب شد تا قیمت Alan Wake 2 روی کنسولها ۵۹.۹۹ و روی رایانههای شخصی ۴۹.۹۹ دلار برچسب بخورد که چنین چیزی کاملاً به نفع مشتری است. البته بسیاری از شرکتها، احتمالاً قید ۱۰ و ۲۰ دلار هزینه کسر شده از تولید و نشر نسخههای فیزیکی را نخواهند زد و همچنان بازیهای AAA خود را ۷۰ دلار خواهد فروخت تا نهایت سود ممکن را به دست آورند.
چندی پیش بود که رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) رسماً اعلام کرد که Alan Wake II فقط در قالب نسخههای دیجیتالی در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت و به دنبال این خبر، استودیوی مذکور بهشدت مورد انتقاد مخاطبین صنعت بازیها قرار گرفت. با این وجود اما به نظر میرسد موجی که رمدی آن را شروع کرده است، دیر یا زود توسط دیگر شرکتها شروع میشد و از این به بعد نیز قرار است که ادامه داشته باشد.
به گفته مت پیسکاتلا (Matt Piscatella)، تحلیلگر گروه آماری Circana، تعداد زیادی از ناشرین، توسعهدهندگان و حتی صاحبان پلتفرم در حال برنامهریزی هستند تا در دو سال آینده، بازیهای خود را فقط بهصورت دیجیتالی عرضه کنند. وی میگوید احتمالاً در سال ۲۰۲۸، بازیهای AAA فقط دیجیتالی، تبدیل به موردی عادی شوند:
در حال حاضر عرضه بازیهای AAA آن هم فقط بهصورت دیجیتالی شروع شده است. در دو سال آینده، این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت و فکر میکنم تقریباً در سال ۲۰۲۸، برای بیشتر عناوین ایکس باکس و پلی استیشن تبدیل به موردی عادی شود. البته ظاهراً نینتندو خیلی عجلهای برای اینکار ندارد، اما بالاخره این نینتندو است و آنها همیشه پرُ از عافلگیری هستند.
مت پیسکاتلا

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که فروش دیجیتالی بازیها، در مقایسه با فروش فیزیکی، بیشترین سودآوری را برای شرکتها دارد. ناشرهایی مانند الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و تیک-تو (Take-Two) بیشتر سود خود را از فروشهای دیجیتالی بهدست میآورند و کپکام (Capcom) نیز پشت سر آنها حرکت میکند و دارد به همین نقطه میرسد.
وظیفه نشر و بازاریابی Alan Wake II بر عهده اپیک گیمز (Epic Games) است و همه میدانیم که این شرکت علاقهای به عرضه بازیهای فیزیکی ندارد. بنابراین خیلی تعجببرانگیز نیست که بازی یاد شده، فقط نسخه دیجیتالی داشته باشد و اپیک گیمز دلارهای خود را صرف دیسکها و بستهبندی فیزیکی نکند.