عنوان Fallout 5 باید یک بازی ترسناک و بقامحور باشد


فرنچایز Fallout یکی از عناوین پرطرفدار بتسدا است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که بتسدا برای بازگرداندن Fallout به اوج باید چه کند؟

تبلیغات

فرنچایز Fallout یکی از اسامی دارای پارادوکس صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. این جمله زمانی برای شما مفهوم پیدا می‌کند که متوجه شوید از یک سو، وقایع این مجموعه در یک دنیای آخرالزمانی که دسترسی مردم به منابع مختلف کاهش یافته روی می‌دهد و از سوی دیگر، Fallout همواره در ژانر نقش‌آفرینی قرار داشته و در آن شلیک به سر دشمنان باعث از بین رفتن آنی آن‌ها نمی‌شود. شاید عناوین ایزومتریک، توازنی مناسب بین میزان در دسترس بودن منابع و نوار سلامتی دشمنان برقرار نموده باشند؛ اما آن‌چه که واضح است این موضوع بوده که Fallout برای کسب موفقیت باید در ژانر ترسناک و بقاء قرار داشته باشد.

همه می‌دانیم که بتسدا (Bethesda) در حال حاضر به Fallout به عنوان بزرگ‌ترین دغدغه فکری خود نگاه نمی‌کند‌. از سوی دیگر، حتی اگر Fallout هم‌اکنون به اولویت این استودیو تبدیل شود، بعید به نظر می‌رسد که اعضای بتسدا گزینه تغییر سبک بازی را به طور جدی مد نظر بگیرند‌. به خاطر دارم زمانی توانستم تا از Fallout 3 بیشترین لذت را ببرم که درجه سختی آن را روی آسان‌ترین حالت ممکن قرار داده و فقط روی خط داستانی اصلی بازی تمرکز کردم. عواملی مانند کمبود منابع، قدم زدن در مترو و جابه‌جایی در ویرانه‌های شهر واشنگتن (Washington) در این حالت، حس ترس را به دلیل در مضیقه قرار گرفتن به وجود بازیکن تزریق می‌کند. تجهیزات محدودی از قبیل تپانچه و مسلسلی که از کلانتر مگاتون (Megaton) به دست آوردم، تنها سلاح‌هایی بودند که در این حالت به آن‌ها دسترسی داشتم. کاهش درجه سختی بازی بدین معنا بود که دشمنان با یک گلوله‌ی دقیق به راحتی از بین می‌رفتند. در صورتی که مهمات کافی در اختیار نداشتم، با تکیه بر سلاح‌های سرد در بازی پیش‌روی می‌نمودم.

تجربه بازی به این صورت باعث شد تا روایت محیطی بازی برایم از جذابیت بیشتری برخوردار شده و درک داستان به طور ذره‌ذره را بیش از پیش تحسین کنم. در مترو، اتاقی مخصوص کارکنان وجود دارد؛ در این اتاق، شما می‌توانید به یک تپانچه لیزری و یک کتاب راهنمای استفاده از سلاح انرژی (Energy Weapon) دسترسی پیدا کنید. در این قسمت از بازی، شما برای بار نخست در خط روایی اصلی با یک اسلحه انرژی مواجه می‌شوید؛ آن هم زمانی که از نظر امکانات و تجهیزات در تنگنا قرار دارید. اگر در این زمان از این سلاح استفاده کنید، می‌توانید اتاقی مملوء از غول را به آتش کشیده و مسیر خود را برای پیش‌روی در بازی پاکسازی نمایید. انجام این کار در درجه سختی پایین به راحتی امکان‌پذیر است. در درجه‌های سختی بالاتر، غول‌ها عصبانی بوده و طبیعتا به شما اجازه انجام چنین کاری را نمی‌دهند و عملا دلیلی وجود ندارد تا از امکانات اندک خود صرفا برای کاهش نوار سلامتی دشمنان استفاده کنید.

تغییر میزان دشواری بازی به ساده‌ترین حالت ممکن، باعث می‌شود تا محیط بازی برای شما اهمیت بیشتری پیدا کند. این‌که بتسدا یکی از نسخه‌های اصلی Fallout را عمداً به سمت چنین مسیری ببرد یک موضوع بعید محسوب می‌شود؛ چرا که ممکن است از نظر مالی برای آن‌ها منفعت کمتری داشته باشد. با این وجود، به کار بستن چنین رویکردی در یکی از دنباله‌های فرعی Fallout، می‌تواند بازیکنان بسیاری را به‌ سمت این فرنچایز جلب نماید‌. در گذشته، دنباله‌های Tactics و New Vegas و همچنین 76 را داشتیم، لذا می‌توان امیدوار بود که بتسدا تصمیم بگیرد تا المان‌های نقش‌آفرینی را در یکی از نسخه‌های این فرنچایز به حداقل برساند.
در حال حاضر، شما به راحتی ممکن است خود را در شرایطی ببینید که با تجهیزات و مهمات بی‌شمار در حال پیش‌روی در بازی هستید و این خود باعث می‌شود تا ماجراجویی در دنیای آخرالزمانی Fallout چندان برای شما اهمیت پیدا نکند. ساخت دنباله‌ای مرتبط با دنیای Fallout که در آن میزان مهمات در کمترین حالت ممکن قرار داشته و بازی شما را در تنگنا قرار داده و مجبور می‌کند تا از اندک گلوله‌های خود به صورت اقتصادی استفاده نمایید، باعث می‌شود تا این فرنچایز یک بار دیگر برای بازیکنان اهمیت پیدا کرده و بتواند از حداکثر ظرفیت خود استفاده نماید. از سوی دیگر، در چنین حالتی تقابل شما با دشمنان نیز به مراتب نفس‌گیر‌تر از گذشته خواهد بود. پس از لانچ بسیار ضعیف Fallout 76 و عدم استقبال حداکثری بازیکنان از Fallout 4، به نظر می‌رسد که این فرنچایز بیشتر از هر زمان دیگری به ایده‌های جدید نیاز دارد. انتخاب ژانر ترسناک و بقامحور برای فرنچایز Fallout می‌تواند همان اقدام پرریسک و ضروری باشد که این فرنچایز را دوباره احیا خواهد نمود.

تبلیغات


منبع: https://gamefa.com/897752/fallout-survival-horror/