قدرت پایین ایکس باکس سری اس کار را برای بازیهای متمرکز بر گرافیک سخت میکند
همچنین تهیهکنندهی بازی Caverns of Mars: Recharged در این مصاحبه، در خصوص تفاوتهای بین پردازندههای گرافیکی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس صحبت کرد و اظهار داشت که اگرچه هر دو کنسول دارای سختافزاری قدرتمندی هستند، اما تفاوتهای آنها احتمالاً با پیشرفت نسل به عاملی در توسعه تبدیل میشود.
نظر شما در این خصوص چیست؟
این طراح بازی در توضیحات خود میگوید:
بازی Caverns of Mars: Recharged در حال حاضر بر روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و PC در دسترس است.
به گفتهی Tadas Migauskas، طراح و تهیهکنندهی بازی Caverns of Mars: Recharged، کنسول ایکس باکس سری اس با پیشروی در نسل جدید با مشکل مواجه خواهد شد. وی در مصاحبهی اخیر خود با GamingBolt اظهار داشت که به دلیل قدرت محاسباتی و حافظه پایینتر، این کنسول با گذر زمان نمیتواند با نیازهای فنی بازیها مطابقت داشته باشد و بعید است که بتواند به طور مداوم کیفیت ۱۴۴۰P و نرخ ۶۰ فریم را که مایکروسافت در زمان رونمایی از این کنسول وعده داده بود، ارائه دهد.
اگر معیار ترافلاپس (TFLOPS) را در نظر بگیریم و ایکس باکس سری ایکس را با ایکس باکس سری اس مقایسه کنیم، تفاوت ۳ برابری در قدرت محاسباتی GPU را مشاهده میکنیم. بنابراین تعداد پیکسلهای رندر شده میتواند به طور مستقیم به پیچیدگی محاسبات تبدیل شود. حال، اگر اهداف رزولوشن مورد انتظار را برای هر دو کنسول در نظر بگیریم، اختلاف ۲.۲۵ برابری به دست میآید. اگر آن را برای کاهش حجم حافظهی در دسترس اضافه کنید، حفظ آن بسیار سخت میشود.
سازندهی بازی Caverns of Mars: Recharged میگوید قدرت محاسباتی و همچنین حافظهی پایینتر کنسول ایکس باکس سری اس، سازگاری با تقاضاها را با پیشرفت نسل بسیار سخت میکند.