در سمت عناوین AAA و کنسولی، سونی یک مانع بزرگ و رقیب قدرتمند برای مایکروسافت است. در حالی که اکثر شرکتهای رقیب اعلام کردهاند با خرید اکتیویژن مشکلی ندارند، اما سونی و گوگل ساکت ننشسته و با تمام قوا به دنبال لغو آن هستند. مایکروسافت در ابتدا به سونی پیشنهاد قرارداد 3 ساله برای عرضۀ Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن را داد، اما مورد پذیرش قرار نگرفت.

این ایده که ما قراردادی را بنویسیم و در آن کلمۀ «همیشگی» را لحاظ کنیم، کمی احمقانه است. اما پذیرای یک تعهد با مدت زمانی بیشتر هستیم؛ مقدار زمانی که سونی و سازمانهای تنظیم بازار با آن موافق باشد. با این موضوع هیچ مشکلی نداریم. ما فکر میکنیم تا زمانی که پلیرها خواهان CoD روی پلتفرم پلی استیشن باشند، ما این فرنچایز را دسترس آنها قرار خواهیم داد و این یک تهدید رقابتی برای پلی استیشن نیست، بلکه نگاهی واقعبینانه به قضیه محسوب میشود.
هماکنون شرکت مایکروسافت با سازمانهای تنظیم بازار از کشورهای مختلف دست و پنجه نرم میکند تا بتواند ابرقرارداد خود که شامل عناوین بزرگی مانند Call of Duty ،Warcraft و Candy Crush میشود را پیش ببرد و نهایی کند. گفته میشود که دلیل اصلی این تصاحب، نفوذ مایکروسافت در بازار بازیهای موبایلی است؛ بخشی از گیمینک که شرکت چینی تنسنت (Tencent) در آن یکهتازی میکند.
نظر شما در این باره چیست؟