مایکروسافت می‌خواهد فروشگاه بازی‌های موبایل افتتاح کند

این قرارداد توانایی ساخت فروشگاهی نسل‌بعدی را به مایکروسافت می‌دهد که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها قابل دسترسی است و پلتفرم موبایل را نیز به دلیل افزوده شدن محصولات اکتیویژن بلیزارد شامل می‌شود. با استفاده از جامعه‌ی هواداری کنونی اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس به دنبال آن است که پشتیبانی از موبایل را به فروشگاه ایکس باکس (Xbox Store) اضافه نماید و بازی‌بازان مختلف را به سمت پلتفرم موبایل مخصوص خود بکشاند. جذب مشتریان دو فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) و اپ استور (App Store) اما، تنها زمانی ممکن می‌شود که تغییری اساسی در شیوه‌ی ارتباط با مشتری صورت گیرد. مایکروسافت امیدوار است که با ارائه‌ی محتوایی شناخته‌شده و مشهور، بازی‌بازان بیش‌تری را به تجربه‌ی فروشگاه جدید این شرکت ترغیب کند.

بخش مروبطه از این سند به شرح زیر است:

فیل اسپنسر (Phil Spencer) در ماه اوت اعلام کرده بود که اصلی‌ترین دلیل تصاحب اکتیویژن بلیزارد، برنامه‌های مایکروسافت برای دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و موبایل بوده است. او در پاسخ به پرسش رسانه‌ی بلومبرگ (Bloomberg) مبنی بر علت بسته شدن قرارداد با هزینه‌ی هنگفت 68.7 میلیون دلار، گفته بود که انگیزه‌ی این شرکت آن است که توانایی‌های خلاقانه‌ی خود را در پلتفرم‌های غیرکنسولی، از جمله موبایل، ارتقا ببخشد.


منبع: https://gamefa.com/879018/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87/

بخشی از سند نظارتی جدیدی که نهاد رقابت و بازار بریتانیا (UK’s Competition and Markets Authority) این هفته منتشر کرده است، برنامه‌های مایکروسافت را نشان می‌دهد. این نهاد بریتانیایی هم‌اکنون مشغول بررسی قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد است.

تبلیغات

بر اساس اسناد نظارتی اخیر، مایکروسافت (Microsoft) قصد دارد در پی تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، فروشگاهی مخصوص به بازی‌های موبایل افتتاح کند.