Strauss Zelnick، مدیرعامل Take-Two Interactive اخیراً در مورد اهمیت پلتفرم رایانه شخصی برای این شرکت صحبت کرده است.
به دلایل مختلف، Take-Two از روز اول Rockstar Games را منتشر نکرده است، در حالی که همزمان نسخه های کنسولی را برای رایانه شخصی منتشر می کند. این سیاست برای بسیاری از بازیهای Rockstar از جمله GTA 4، GTA 5، Red Dead Redemption 1 و Red Dead Redemption 2 و همچنین بسیاری دیگر صادق بوده است.
متأسفانه این رویکرد ادامه دارد و GTA 6 همزمان با پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس برای رایانه های شخصی منتشر نخواهد شد. عدم عرضه بازی های Rockstar برای PC در روز اول انتشار، بسیاری از طرفداران این پلتفرم را ناامید کرده است. این در حالی است که بسیاری از عناوین موجود AAA در کنار نسخههای کنسولی برای PC در روز اول منتشر میشوند.
مدیرعامل Take-Two Interactive در آخرین گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که رایانه شخصی برای آنها مهم است و پشتیبانی از این پلتفرم کار پیچیده و سختی نیست.
وی در این باره می گوید:
اگر ارزش یک پلتفرم کاهش یابد، همیشه پلتفرم دیگری وجود دارد. به عنوان مثال، ما در حال حاضر شاهد رشد زیادی در پلتفرم رایانه شخصی هستیم، و من می توانم ببینم که فرمت های باز همچنان در حال رشد هستند و رایانه شخصی یک فرمت باز است. من معتقدم که این پلتفرم همچنان بخش مهم تری از تجارت کنسول در آینده خواهد بود و پشتیبانی از آن برای ما اصلا سخت نیست.
نکته اصلی این است که ما در مورد پلتفرم هایی که پشتیبانی می کنیم گزینشی هستیم.
نظرات مدیرعامل Take-Two منعکس کننده سیاست های کلی شرکت در مورد انتشار بازی های رایانه شخصی است و لزوماً به طور خاص به GTA 6 مربوط نمی شود. این رویکرد نشان می دهد که برای Rockstar Games، نسخه PC در اولویت Take-Two نیست.
Take-Two اخیراً اعلام کرد که GTA 6 برای عرضه در پاییز 2025 هدف گذاری شده است.
منبع: https://gamefa.com/1098106/gta-6-publisher-explains-the-importance-of-pc-we-are-selective-about-platforms/