در نسخهی اصلی Resident Evil 4، بازیکنان باید در صحنههای QTE مختلف با باسفایت Krauser درگیر میشدند و در نبردی نفسگیر با چاقو، به مبارزه با او میپرداختند. حال یاسوهیرو آمپو (Yasuhiro Ampo) و کازونوری کادوی (Kazunori Kadoi)، دو کارگردان نسخهی ریمیک Resident Evil 4، در گفتگو با مجلهی گیم اینفورمر (Game Informer) توضیح دادند که ایدهی اضافه کردن مکانیسمهای مبارزه با چاقو زمانی به ذهن آنها رسید که قصد داشتند بخش مبارزه با Krauser را بدون صحنههای QTE طراحی کنند. در این زمان، تیم سازندگان تصمیم گرفتند مکانیسمهای جدیدی را برای استفاده از چاقوی جنگی جهت دفع حملات توسعه دهند.
کازونوری کادوی در این باره گفت:
در حالی که ممکن است بعضی از طرفداران نسخهی اصلی بازی Resident Evil 4 از حذف شدن صحنههای QTE در نسخهی بازسازی شده، ابراز تاسف کنند اما به نظر میرسد بازیکنان امروزی از مبارزه با یک باسفایت و کشتن آن از طریق دکمهزنیهای سریع، چندان لذت نبرند. از سوی دیگر، اضافه شدن یک مکانیسم جدید به مانند Parry میتواند بسیار هیجانانگیز باشد و سیستم مبارزهی بازی را تغییر دهد؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مکانیسم چگونه در بازی پیادهسازی شده است.
ریمیک Resident Evil 4 در تاریخ 4 فروردین 1402 (24 مارس 2023) روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.