نقد و بررسی بازی Pentiment؛ قتل و خرافات

در گیم‌پلی، Pentiment چند مینی‌گیم و پازل وجود دارد که از آن‌ها لذت زیادی نبردم. سازندگان می‌توانستند وقت بیشتری روی آن‌ها صرف کنند تا اندکی به گیم‌پلی حس و حال جدیدی بدهند. به عبارتی، هرچند بازی تمرکز زیادی روی گیم‌پلی تعاملی ندارد، اما می‌توانست بیشتر از این‌ها روی بخش مربوطه کار کند.

اگر بازی‌های مستقل و دو بعدی زیادی تجربه نکرده باشید، عادت کردن به نحوه حرکت در بازی Pentiment کمی طول می‌کشد، اما وقتی آن را درک کنید، به خوبی از بازی لذت خواهید برد. نمی‌توان Pentiment را یک عنوان ماجراجویی مدرن خطاب کرد، بلکه تمام ویژگی‌های گیم‌پلی درون بازی ما را یاد عناوین ماجراجویی کلاسیک دهه 90 میلادی می‌اندازد. به احتمال بسیار زیاد، به دلیل حس کلاسیک بازی، گیمرهای قدیمی بهتر بتوانند با Pentiment ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرند.

انتخاب‌های شما می‌تواند عواقب زیادی داشته باشند، عواقبی که گاهی می‌توانند تحقیقات را به طور کامل به بیراهه ببرند. یک خط اعتماد بین شما و شخصیت‌های دیگر وجود دارد که متناسب با دیالوگ‌های انتخابی شما، زیاد و کم می‌شود. این خط اعتماد خیلی استاندارد نیست. برخی مواقع مطمئن هستید که بهترین رفتار را با یک شخصیت داشته‌اید، اما خط اعتماد آن‌ها خالی‌تر می‌شود. بازی توضیح مناسب و کاملی نیز در خصوص این مکانیک ارائه نمی‌دهد، برای همین تا اواسط بازی دیگر از توجه کردن به آن منصرف می‌شوید.

شما در طول روز و شب با اعضای قبیله صحبت و پازل‌های مختلفی را حل می‌کنید؛ نتیجه این کار، رسیدن به مدارک کافی برای متهم کردن فردی در روز دادگاه است. البته مدت زمان در اختیار شما برای صحبت با مردم شهر، محدود بوده و باید بهترین خروجی‌ها را در هر روز به دست بیاورید.

تبلیغات

این بازی روی Xbox Series S تجربه و بررسی شده است


منبع: https://gamefa.com/888142/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-pentiment%D8%9B-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA/

در بازی Pentiment، می‌توانید سرگذشت خود را بنویسید و در کتاب‌های تاریخی جاودانه شوید. اینبار شما نویسنده و مورخ هستید. سازندگان در بازسازی محیط‌های تاریخی به خوبی عمل‌ کرده‌اند و حس اروپای قبل از رنسانس، به خوبی انتقال می‌یابد. مشکلاتی مانند حق و حقوق اجتماعی پایین زنان، فقر، خرافات دینی و قدیس بودن کلیسا‌ها، به خوبی در داستان و طراحی محیط قابل مشاهده است. به عبارتی دیگر، داستان‌گویی محیطی نیز در Pentiment نقشی اساسی ایفا می‌کند.

برای آزادی عمل بالای بازی، می‌توانم Pentiment را به Disco Elysium، یکی از بهترین بازی‌های مستقل تاریخ، تشبیه کنم. همین آزادی عمل بالا، اصلی‌ترین عاملی است که شما را پشت بازی نگه می‌دارد. نه تنها این، بلکه آزادی عمل، ارزش تکرار بازی را هم بالا می‌برد. امکان ندارد در اولین تجربه خود از بازی، تمام سرنخ‌ها را پیدا کرده و به نتیجه برسید.

هرچند Pentiment یک بازی نقش‌آفرینی است، اما سیستم سطح‌بندی، ذخیره آیتم و حتی شخصی‌سازی خاصی در بازی وجود خارجی ندارد. اصلی‌ترین المان نقش‌آفرینی بازی، همان سیستم انتخاب دیالوگ است که تمام تمرکز بازی روی آن قرار دارد. بازی حدود 20 ساعت گیم‌پلی متنوع دارد که به ده‌ها راه و شاخه متفاوت ختم می‌شود. به عبارتی، تجربه Pentiment چندین تجربه 20 ساعته است که هرکدام با دیگری فرق دارند.