نقد و بررسی Armored Core VI: Fires of Rubicon
انتشار: شهریور 01، 1402
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404

نقد و بررسی Armored Core VI: Fires of Rubicon

گالری گیمفا:

در قسمت اسمبلی، شما به پاها، دستان، چهار سلاح به صورت مجزا (دو عدد در دست راست و چپ و دو عدد روی پشت مکا)، سر، بوستر، ژنراتور، CORE، تراشه و یک «گسترش دهنده» اشراف کامل خواهید داشت که با شخصی سازی عمیق آن ها، می توانید بیلدهایی (ترکیب ها) بسیار متفاوت از یکدیگر خلق کنید. نه تنها انتخاب های شما در اسمبلی، “Stat” را پیرامون مقاومت یا میزان آسیب رسانی تغییر می دهند، بلکه سرعت مانوردهی، مدت زمان معلق بودن در میان زمین و هوا و موارد دیگر را نیز تعیین می کنند؛ به عبارت دیگر، گیم پلی و سیستم مبارزات تحت تسلط اسمبلی شما و بهینگی/بازدهی آن خواهد بود. بهتر است از چشم انداز یک استراتژیست به بازی نگاه کنید، زیرا چنانچه انتخاب هایی نادرست انجام دهید، به شدیدترین شکل ممکن تنبیه خواهید شد. منظور از استراتژیست آن است که در نبردها باید الگوهای حرکتی و رفتاری باس ها را زیر نظر داشته باشید، اگر زمین برای شما خطرناک است، بنابراین باید از پاهایی (Legs) برای AC خود استفاده کنید که بتواند شما را برای مدت بیشتری معلق نگه دارد و اگر دشمن از زرۀ دفاعی پالس (Pulse Armor) استفاده می کند، نیاز به سلاح پالس (Pulse Gun) خواهید داشت تا آن هالۀ تدافعی را نابود کنید. بازی تاکید فوق العاده زیادی روی اسمبلی صحیح داشته و در نبردها به تفکر به جا و صحیح شما حول این موضوع پاداش می دهد.

Armored Core
این نقد و بررسی با تصاویر دریافت و کپچر شده توسط منتقد از نسخه پلی استیشن ۵ آراسته شده است. در ادامه نیز تصاویر کپچر شدۀ بیشتری را مشاهده می کنید:




منبع: https://gamefa.com/968030/armored-core-vi-fires-of-rubicon-review/

اصولاً در بررسی بازی های ویدیویی وقتی به المان صداگذاری و موسیقی می رسیم، به الحاق صفات «خوب» یا «بد» بسنده می کنیم؛ اما در Armored Core VI، مهندسی صدا و صداگذاری هدفی فراتر از غوطه وری دارد. بله، موشک هایی که از کنار AC شما عبور می کنند و گلوله های که به سمت دشمنان شلیک می کنید به شکل خارق العاده ای صداگذاری شده اند که هیجان نبردها را افزایش می دهد، اما در این عنوان صداگذاری با گیم پلی مستقیماً در ارتباط است. صحنه ها گاهی اوقات آنقدر شلوغ می شوند که احتمالاً چندین موشک که به سمت شما خیز برداشته اند را نخواهید دید و این سیستم تشخیص خودکار AC است که با بوق های متوالی، ضربات اساسی و خطرناک را یک ثانیه زودتر به شما هشدار می دهد. تمام شدن خط انرژی برای پرواز یا جاخالی (Boost) نیز با یک بوق متفاوت به مخاطب اطلاع داده می شود. موسیقی بازی نیز با اتمسفر آن در یک راستا قرار می گیرد و این دو در کنار یکدیگر به نوعی ساینرژی می رسند، اگر به سبک های Synthwave ،Industrial و Jungle علاقه داشته باشید، OST این عنوان را هرگز فراموش نخواهید کرد. اگرچه، لازم به ذکر است که برخی ترک ها کاملاً Experimental بوده و ترکیبی از سبک های مختلف محسوب می شوند.

صحبت پیرامون عملکرد دوربین در Armored Core VI کمی سخت است. جمع وسیعی از دشمنان، از سرعت بسیار زیاد خود استفاده می کنند تا در عرض چند ثانیه به نقطۀ کور شما منتقل شوند. انتظار آن را داشته باشید که بارها باس ها و به خصوص ACهای مشابه خود را در جریان مبارزات گم کنید. در حقیقت، سرعت عمل شما حول شناسایی موقعیت دشمن نقشی کلیدی را ایفا می کند و قفل خودکار (Auto-Lock) تعبیه شده کمک می کند تا تنها با قرارگیری دشمن روی صفحه موقعیتش مشخص شود.

به خاطر یک مشت کورال!

Armored Core

اما هنوز وقت آن نرسیده که وارد ماموریت شوید؛ در گاراژ، قسمت های دیگری نیز وجود دارد. OS Tuning نیز یک ویژگی جدید است که برای اولین بار به سری Armored Core معرفی می شود. به عبارت دیگر، شما با جمعی از مهارت ها طرف هستید که برخی Passive بوده و تنها میزان آسیب رسانی شما را افزایش و مقدار آسیب وارده بر شما را کاهش می دهند و تعدادی نیز در حقیقت مهارت محور هستند و قابلیت جدیدی به شما اعطا می کنند؛ از لگد زدن به دشمنان گرفته تا انداختن سلاح ها روی زمین برای سبک تر شدن AC در شرایط حساس؛ مهارت های مختلفی را می توانید به دست بیاورید. واحد پولی مورد نیاز برای OS Tuning نیز OST CHIP نام دارد که با شکست دادن برخی از ACها در قسمت ۱v1 Arena، می توانید آن ها را کسب کنید. این سیستم «کسب مهارت آزادانه» (نه درختی) لایۀ جدیدی به شخصی سازی می بخشد و باعث می شود بیلدها دو چندان معنا پیدا کنند. به عنوان مثال، قابلیت انداختن سلاح ها برای بیلدهای سنگین می توند بسیار مفید واقع شود و لگد زدن نیز برای بیلد هایی سبک تر کارآمد خواهد بود.