نقد و بررسی Resident Evil Village: Shadow of Rose؛ سقوط در عمق سایه‌ها

در پایان در رابطه با بخش گیم‌پلی باید گفت با تجربه‌ای بسیار نزدیک‌تر به وحشت بقای سابق فرنچایز روبه‌رو هستیم که در عین تمرکز بر ارائه‌ی مکانیزم‌های اکشن مناسب، توجه ویژه‌ای به المان‌های بقا دارد. زاویه دوربین سوم شخص بازی به راستی تجربه‌ای تازه را ارائه می‌دهد و طراحی دشمنان بازی نیز به شکلی است که دائما پلیر را در زمینه‌ی مبارزات و یا حتی فرار از دست آن‌ها به چالش می‌کشد.

داستان Shadows of Rose شانزده سال پس از داستان نسخه‌ی اصلی روایت شده و Rose نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به دلیل قدرت‌های خاصش نمی‌تواند یک زندگی عادی را تجربه کند. همه او را به چشم یک موجود عجیب و غریب می‌بینند و همین موضوع باعث شده است او بسیار منزوی و تنها باشد. در سکانس ابتدایی بازی شاهد ملاقات Rose با دانشمندی به نام K هستیم که در واقع Rose را از وجود یک راه حل برای رهایی از قدرت‌هایش آگاه می‌کند و آن هم ورود به Realm of Consciousness است.

شما با کسب قدرت‌های خود در طول بازی، می‌توانید از آن‌ها برای کند کردن دشمنان خود استفاده کنید گویی که برای مدتی آن‌ها را منجمد می‌کنید بنابراین این قدرت‌ها باعث نمی‌شوند شما به راحتی دشمنان خود را تار و مار کنید بلکه تنها به شما فرصت می‌دهند که از دستشان فرار کرده و یا در صورت نیاز آن‌ها را از جلوی راهتان بردارید.


تبلیغات

همانطور که احتمالا می‌دانید بسته‌ی الحاقی Shadows of Rose کاملا در حالت سوم شخص قابل تجربه است و از همین رو با یک زاویه دید کاملا تازه روبه‌رو هستیم که حس و حال تازگی مطلوبی به تجربه‌ی این بسته‌ی الحاقی می‌بخشند. اما به غیر از زاویه دوربین سوم شخص، ما شاهد اضافه شدن برخی مکانیزم‌های کاملا تازه در این عنوان هستیم که برجسته‌ترین آن‌ها قدرت‌های فراطبیعی Rose است.

Rose در ابتدای بازی از هیچ یک از قدرت‌های خود برخوردار نیست و با پیشروی در داستان آرام آرام آن‌ها را کسب می‌کند. این قدرت‌ها به شما در حل برخی پازل‌ها و همچنین باز کردن مسیرها کمک می‌کنند و به طور محدودی در مقابل دشمنان قابل استفاده هستند به طوری که درست همچون مهمات، باید حواستان به میزان و چگونگی استفاده از قدرت‌های Rose باشد چرا که پس از چند بار استفاده این قدرت‌ها تضعیف شده و از دسترس خارج می‌شوند.

در هر صورت Shadows of Rose همچنان یک تجربه‌ی بسیار جذاب، پر فراز و نشیب و برجسته است و تجربه‌ی سه ساعته‌ی آن باعث نمی‌شود که داستان و روایت آن تضعیف شود اما شخصا دوست داشتم حال که این بسته‌ی الحاقی تنها محتوای داستانی اضافه‌ی Village محسوب می‌شود، زمان بیشتری را در آن سپری کنم.

سمفونی تعادل ترس و اکشن

اما جدای از این موضوع، Shadows of Rose از دشمنان و باس‌هایی با طراحی‌های بسیار جذاب و ترسناک‌تری نسبت به نسخه‌ی اصلی برخوردار است که مقابله و رویارویی با آن‌ها به همان اندازه‌ای که باعث ترشح آدرنالین در بدنم می‌شد، برایم لذت‌بخش بود. محیط بازی، صداگذاری و طراحی دشمنان همه و همه همدیگر را تقویت کرده و مکمل یکدیگر هستند و در آخر دنیایی آشنا اما پر از پیچیدگی‌هایی است که گاها انتظارشان را ندارید.



منبع: https://gamefa.com/881932/resident-evil-village-shadow-of-rose-review/

صحبت از تاریکی دنیای Realm of Consciousness شد بد نیست کمی به ساختار این بسته‌ی الحاقی و تفاوتش با نسخه‌ی اصلی بپردازیم. همانطور که گفتم در این دنیا، ما شاهد تصویر بسیار تاریک‌تری از محیط‌های نسخه‌ی اصلی هستیم و به طور کلی Shadows of Rose تمرکز بسیار بیشتری بر ترس نسبت به بازی اصلی دارد که به شدت خوش‌حال کننده است.

البته Rose در این دنیا تنها نیست چرا که در همان ابتدای بازی موجودی به نام Michael که در تریلرهای این DLC نیز بارها و بارها نام او را مشاهده کردیم خودش را به او معرفی کرده و در طول تجربه‌ی داستان این بسته‌ی الحاقی، نقش گسترده‌ای ایفا می‌کند. گاهی اوقات Michael در محیط‌های خاصی برای Rose آیتم‌های سلامتی و یا مهمات قرار می‌دهد و حتی از او درخواست می‌کند که برای لحظه‌ای استراحت کند.