برای اولین بار، فرنچایز Assassin’s Creed راهی کشور ژاپن خواهد شد. در این مقاله به بیان اطلاعاتی که راجع به این بازی مورد انتظار منتشر شده است خواهیم پرداخت.
شما راجع به Assassin’s Creed Red چه فکر میکنید؟ آیا این بازی قادر است تا به یکی از بهترین نسخههای فرنچایز Assassin’s Creed تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
بازی Assassin’s Creed Red، پس از موفقیت Valhalla، یک بار دیگر تجربهای اکشن نقشآفرینی را تقدیم بازیکنان خواهد نمود. فرمولی که با سهگانه اخیر Assassin’s Creed، موفقیتهای بسیاری را برای شرکت یوبیسافت به ارمغان آورده است. یکی از مدیران اجرایی یوبیسافت، آقای مارک الکسیس کوته (Marc Alexis Cote)، با بیان اینکه تجارب آنها از سهگانهی اخیر منجر به خلق یک بازی جهانباز با کیفیت خواهد شد، افزود که این شرکت امیدوار است Assassin’s Creed Red، به بهترین بازی اکشن نقشآفرینی ساخته شده توسط یوبیسافت تبدیل شود.
پس از انتشار اولین نسخه Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷، این فرنچایز به بیش از ۱۰ مکان مختلف سفر نموده و روایتگر داستانهای مختلفی بوده است؛ از کشورهای اروپایی گرفته تا ایالتهای امریکا، مصر و حتی برخی کشورهای خاورمیانه. با اینحال، Assassin’s Creed Red قصد دارد تا برای بار نخست، بازیکنان را به سرزمین ژاپن ببرد. مارک الکسیس کوته میگوید که بازیکنان برای سالها مشتاق ماجراجویی در ژاپن بودهاند و درخواست پرداختن به این منطقه را داشتند. این فرصت سرانجام برای آنها فراهم شده، چرا که ایستگاه بعدی Assassin’s Creed، این کشور محبوب خواهد بود. Assassin’s Creed Red، فانتزی شما حول قرار گرفتن در نقش یک شینوبی قدرتمند را برآورده میکند. یوبیسافت تاکنون راجع به زمان دقیق روی دادن وقایع Assassin’s Creed Red چیزی نگفته؛ با این وجود، همین که میدانیم این فرنچایز پس از انتظار طولانی راهی کشور ژاپن خواهد شد، باعث میشود تا صبر برای انتشار این بازی از همین حالا برای طرفداران دشوار باشد.
بازی Assassin’s Creed Red، توسط یوبیسافت کوبک (Ubisoft Quebec) در حال توسعه است. این استودیو که سابقهی کار روی نسخۀ Odyssey و بستههای الحاقی Assassin’s Creed 3 و Assassin’s Creed: Black Flag را در کارنامه دارد، اولین شعبهی یوبیسافت است که جدای از استودیوی مونترال، روی یکی از نسخههای اصلی این فرنچایز کار میکند. با اینکه تاکنون نمیدانیم شعبهی کوبک یوبیسافت برای چه مدت مشغول کار روی Assassin’s Creed Red بوده، اخیراً مشخص شد که جاناتان دومنت (Jonathan Dumont)، وظیفه کارگردانی آن را برعهده گرفته است. باید خاطر نشان کرد که دومنت، کارگردانی عناوین AC Odyssey و Immortals Fenyx Rising را نیز برعهده داشت.
فرایند توسعه Assassin’s Creed Red
در جریان معرفی Assassin’s Creed Red در رویداد اخیر یوبیسافت، اطلاعات زیادی را از تیزر منتشر شده دریافت نکردیم؛ مدت زمان این تریلر فقط ۳۰ ثانیه بود. گمان میشود که همانند نسخههای ابتدایی این فرنچایز، داستان این بازی نیز در دو بازهی زمانی حال و گذشته روایت خواهد شد، اگرچه بازۀ زمانی حال احتمالاً از طریق هاب Infinity ارائه شود. با توجه به تصاویر مبهمی که تا کنون از قهرمان یا پروتاگونیست بازی مشاهده کردهایم، گویا علاوه بر خنجر مخفی و لباس سیاه مخصوص قاتلین، او یک شمشیر را در دست گرفته است. به نظر میرسد که Assassin’s Creed Red، شما را در نقش یک شینوبی قاتل، در ژاپن فئودالی (Feudal Japan) قرار خواهد داد؛ کشور و دورۀ زمانیای که طرفداران برای مدت زیادی خواستار آن بودند.
یوبیسافت اخیراً اعلام کرد ما در عصری قرار داریم که برای طرفداران Assassin’s Creed، بهترین بازهی زمانی ممکن است. پروژههای متعددی که این شرکت حول محور این فرنچایز در دست ساخت دارد، درستی این موضوع را نشان میدهد. در این مقاله، به بیان اطلاعاتی که راجع به Assassin’s Creed Red منتشر شدهاند، خواهیم پرداخت.
به نظر میرسد سرانجام لحظهای که طرفداران فرنچایز Assassin’s Creed برای بیش از ۱۵ سال انتظار آن را میکشیدند، فرا رسیده است و نسخهی بعدی این مجموعه محبوب، راهی کشور ژاپن خواهد شد. تا کنون، تاریخ عرضهی این اثر که با عنوان Assassin’s Creed Codename Red شناخته میشود، مشخص نشده است؛ با این حال، میدانیم که بازی مذکور پس از Assassin’s Creed Mirage منتشر خواهد شد. در جریان رویداد اخیر یوبیسافت (Ubisoft)، علاوه بر این دو بازی، عنوان Assassin’s Creed Hexe و پلتفرم Assassin’s Creed Infinity نیز معرفی شدند. به نظر میرسد که یوبیسافت با توجه به فروش ۲۰۰ میلیونی سری Assassin’s Creed، نقشههای جذابی را برای این فرنچایز محبوب در سر دارد. ورود به بازار موبایل از طریق Assassin’s Creed Codename Jade، یکی دیگر از تصمیماتی بوده که یوبیسافت اتخاذ نموده است.
پروژه Assassin’s Creed Red در مورد چه چیزی است؟
استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) در سال ۲۰۲۰، اقدام به انتشار بازی Ghost of Tsushima نمود؛ اثری که داستان آن در کشور ژاپن جریان داشته و به ماجرای تهاجم مغولها به این کشور میپردازد. جدای از کیفیت بالای Ghost of Tsushima، یکی از نکاتی که باعث استقبال بازیکنان از این بازی شد، این حقیقت بود که تیم سازنده توانست با بهرهگیری از ساختار جهان آزاد Assassin’s Creed، یک بازی بهتر از نسخههای اخیر این فرنچایز به ارمغان بیاورد و شباهت به آثار کلاسیک نیز در آن دیده میشد؛ این موضوع باعث خوشنودی گیمرها شده بود. با Codename Red یوبیسافت باید توجه ویژهای داشته باشد که Assassin’s Creed Red، به کلون Ghost of Tsushima تبدیل نشود. در عین حال، باید خاطر نشان کرد که ساختهی اخیر استودیوی ساکر پانچ، مکانیکهای بسیاری را از گیمپلی Assassin’s Creed وام گرفته بود؛ موضوعی که به بهبود کیفی این اثر کمک زیادی کرد. یوبیسافت نیز ضمن تلاش برای پرهیز از تکرار مجدد مسیری که Ghost of Tsushima برگزید، باید اثری را خلق کند که ضمن بهرهگیری از نکات مثبت ساختهی استودیوی ساکر پانچ، دارای هویتی منحصر به فرد خود باشد. رعایت این موضوع، میتواند به برگ برندهی Assassin’s Creed Red تبدیل شود.