پلی استیشن پلاس اخیرا دو میلیون مشترک را از دست داده است

وقتی از مدیر ارشد مالی سونی یعنی آقای Hiroki Totoki در مورد کاهش تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس سوال شد، او گفت که دلیل این مهم کاهش میزان فروش بازی‌های Third-Party و کنسول پلی استیشن 4 در کنار بیرون رفتن بیشتر مردم است. او انتظار دارد که در سه‌ماهه‌ی بعدی و با انتشار Call of Duty: Modern Warfare 2 و God of War Ragnarok این ارقام دوباره افزایش پیدا کنند.

با این حال علی رغم کاهش تعداد مشترکین، درآمد سونی از طریق سرویس‌های آنلاین که شامل پلی استیشن پلاس و تبلیغات می‌شود رشدی 10 درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی داشته است. این یعنی مشترکین در بخش بازی‌های ویدیویی سونی پول بیشتری نسبت به قبل خرج می‌کنند. پس از طرفی می‌توان گفت که مدل‌های جدید و گران‌تر سرویس پلی استیشن پلاس موفق بوده‌اند.

هفته‌ی گذشته سونی مدعی شد که Call of Duty: Modern Warfare 2 پرفروش‌ترین هفته‌ی اول یک بازی Call of Duty را بر روی فروشگاه پلی استیشن تجربه کرده است.


منبع: https://gamefa.com/882430/playstation-plus-has-lost-nearly-2-million-subscribers-since-its-revamp/
تبلیغات

طبق آخرین تخمین مشترکین از سوی سونی که به عنوان بخشی از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر آن‌ها منتشر شده، سرویس پلی استیشن پلاس تقریبا دو میلیون مشترک را از دست داده است. این اولین سه‌ماهه‌ی کاملی است که شاهد عملکرد مدل جدید سرویس پلاس هستیم. هم‌چنین برای سومین سه‌ماهه‌ی متوالی شاهد کاهش تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس هستیم و ظاهرا این نوسازی نتوانسته به وضعیت این سرویس کمکی بکند.

تعداد کلی مشترکین این سرویس در حال حاضر 45.4 میلیون نفر تخمین زده شده است. در حالی که در سه‌ماهه‌ی قبلی این رقم حدود 47.3 میلیون نفر بود. تعداد کاربران فعال پلی استیشن نتوورک هم کاهش مشابه‌ای را تجربه کرده و از 104 میلیون سال گذشته به 102 میلیون نفر رسیده است. این ظاهرا کم‌ترین تعداد کاربران فعال این سرویس از اوایل سال 2020 است.

سرویس پلی استیشن پلاس از زمان نوسازی و عرضه‌ی سرویس‌های جدید خود در ماه ژوئن تقریبا دو میلیون مشترک را از دست داده است. سونی انتظار دارد تا در سه‌ماهه‌ی بعدی این افت را جبران کند.