برخلاف God of War 2018، نسخۀ Ragnarok شامل پنج درجۀ سختی خواهد بود و حالت جدید اضافه شده از نظر سختی بین حالتهای بالانس و داستانی قرار میگیرد. اگر به خاطر داشته باشید، نسخۀ قبلی بازی شامل درجههای سختی Give Me a Story ،Give Me a Balanced Experience ،Give Me a Challenge و Give Me God of War میشد.
به صورت کلی، درجههای سختی بالاتر دچار تغییراتی جزئی شدند تا دشمنان را باهوشتر و «سختگیرتر» کنند. این بار بازیکنان اگر با پیشروی در حالت Give Me God of War با مشکل مواجه شوند، میتوانند آن را به حالتی آسانتر تغییر دهند؛ هرچند، اگر نظرشان عوض شود، دیگر نمیتوانند در میانۀ بازی به این درجۀ سختی برگردند.
درجههای سختی بازی God of War Ragnarok بدین شرح است:
استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) در جریان یک پرسش و پاسخ در دیسکورد، جزئیاتی از حالتهای سختی God of War Ragnarok منتشر کرد.
Give Me a Story
Give Me Grace
Give Me Balance
Give Me No Mercy
Give Me God of War
در حالی که Give Me No Mercy به حالت سختی Give Me a Challenge در God of War 2018 شباهت خواهد داشت، حالت Give Me Grace، درجۀ سختی جدید بازی، نسبت به Balance Mode بیخطرتر خواهد بود و دشمنان بهدفعات کمتر به بازیکن حمله خواهند کرد. سازندگان تغییراتی روی این حالت انجام دادهاند که به بازیکنان در مدیریت زاویۀ دوربین یاری میرساند و دیگر نیازی نیست نگران حملۀ دشمنان از جهات مختلف باشند.